وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد که شواهدی موجود است که نشان می‌دهد عوامل وابسته به تکفیری‌های داعش، پشت پرده حملات اخیر تروریستی بنگلادش بودند.

 داعش پشت پرده حملات تروریستی بنگلادش است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد که شواهدی موجود است که نشان می‌دهد گروههای افراطی وابسته به تکفیری‌های «داعش» در بنگلادش در پشت پرده یکسری حملات مرگبار اخیر در بنگلادش بودند.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، کری که امروز وارد بنگلادش شده است بعد از گفت‌وگو با مقامات دولت این کشور گفت: «ما خیلی بی‌پرده درباره این موضوع صحبت کردیم و در این خصوص شفاف‌سازی کردیم که ...شواهدی موجود است که داعش در عراق و سوریه با هشت نهاد مختلف سراسر جهان ارتباط‌هایی دارد و یکی از این نهادها در جنوب آسیا است».

وی در خصوص داعش گفت: «آنها تا حدودی با برخی از عوامل در اینجا (بنگلادش) ارتباط دارند و ما این مسئله را در گفت‌وگوهای خود شفاف‌سازی کردیم و هیچ‌گونه بحثی در اینباره وجود ندارد».

وزیر خارجه آمریکا از بنگلادش خواست تا تلاش‌ها برای مبارزه با خشونت‌های افراط‌گرایان را افزایش دهد و در اولین سفر خود بعنوان یک دیپلمات ارشد آمریکا، با «شیخ حسینه» نخست‌وزیر و «عبدل الحسام محمود علی» وزیر خارجه بنگلادش و مقامات معارض و دانشجویان این کشور در «داکا» دیدار کرد.

در یکی از جدیدترین حملات تروریستی اخیر در بنگلادش، ماه گذشته میلادی، 20 نفر از جمله 17 تبعه خارجی در یک رستوران معروف در داکا جان خود را از دست دادند.

تکفیری‌های داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند اما مقامات بنگلادشی تأکید داشتند که داعش هیچ حضوری در این کشور ندارد و تصریح کردند که یک گروه محلی به نام «جماعت المجاهدین بنگلادش» یا همان (جی ام بی) پشت این حمله بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.