قدس آنلاین - بیرجند: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به پرداخت ۲۷۰ میلیون ریال جهیزیه به ۱۸ زوج در سه ماهه اول امسال گفت: ۴۴۰ نفر از مددجویان این نهاد پشت نوبت در واحدهای اجتماعی و توان بخشی وجود دارد که نیازمند تخصیص اعتبار برای پرداخت کمک هزینه جهیزیه هستند.

۴۴۰ نفر از مددجویان بهزیستی  درانتظاردریافت تسهیلات ازدواج هستند/اجرای ۵طرح پایلوت مشاوره های ژنتیک دراستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، غلام‌عباس عزیزی درنشست خبری اظهار داشت: تعداد 789 نفر از معلولان استان طی سال‌های 93 و 94 کالابرگ خرید وسایل بهداشتی، پانسمان و پوشینه دریافت کرده‌اند و برای 789 نفر دیگر نیز برای اعطای بن کارت خرید وسایل بهداشتی، پانسمان و پوشینه برنامه‌ریزی شده است.

وی  خاطرنشان کرد: تاکنون هزار و 203 واحد مسکن واگذار شده و در حال حاضر تعداد 400 واحد نیز آماده واگذاری است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه معاونت مشارکت‌های مردمی و اشتغال سازمان بهزیستی 630 تعهد اشتغال در سال 95 را داشته است، اظهار داشت: تاکنون برای 180 نفر در سال 95 اشتغال ایجاد شده است.

عزیزی گفت: دو هزار و 316 اشتغال از ابتدای دولت تدبیر و امید در سطح استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به پرداخت۲۷۰ میلیون ریال جهیزیه  به ۱۸ زوج در سه ماهه اول امسال گفت: ۴۴۰ نفر از مددجویان این نهاد پشت نوبت در واحدهای اجتماعی و توان بخشی وجود دارد که نیازمند تخصیص اعتبار برای پرداخت کمک هزینه جهیزیه هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: تعداد 6 هزار و 703 نفر با شماره 1480 بهزیستی تماس تلفنی برای ارائه خدمات مشاوره‌ای داشته‌اند.

وی با بیان اینکه پنج طرح پایلوت در خصوص مشاوره‌های ژنتیک در سطح استان اجرا شده است، بیان کرد: یک هزار و 500 مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج، یک هزار و 450 غربالگری اختلالات ژنتیک، 500 غربالگری شنوایی کودکان و کمپین مشاوره ژنتیک از این طرح‌هاست.

عزیزی با اشاره به راه‌اندازی و افتتاح سه گروه همیار نانوایی در شهرستان‌های آرین شهر، بشرویه و نهبندان در سال 95، اظهار داشت: توانمند سازی پنج فرزند و 89 خانواده تحت پوشش نیز از دیگر اقدامات اداره کل بهزیستی در سه ماهه امسال است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه شناسنامه آسیب‌های اجتماعی در استان تدوین شده است، افزود: انعقاد تفاهمنامه با چهار خط فوریتی استان 125-115-123-110 برای مداخلات فوری این دستگاه‌ها در آسیب‌های اجتماعی بالاخص در مناطق ویژه از دیگر اقدامات مهم برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.