اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه خانواده‌ها و خواهران شاغل در نیروی دریایی ارتش در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

اختتامیه مسابقات قرآنی کارکنان نیروی دریایی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آستان نیوز، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان نیروی دریایی ارتش برگزار شد، بیش از 200 نفر از شرکت کنندگان در این مسابقات حضور داشتند و از نفرات برتر این مسابقات تقدیر به عمل آمد.  معاون فرهنگی و مسئول روابط عمومی نیروی انتظامی در این مراسم گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باعث مصونیت جوانان از هجمه فرهنگی دشمن می‌‍‌شود.  

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده افزود: به فرموده مقام معظم رهبری بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی در گذشته و حال به خاطر فاصله گرفتن از قرآن و دستورات اسلامی است.  وی تصریح کرد: اگر مسلمانان تنها به این آیه از قرآن کریم یعنی آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» عمل می‌کردند، توطئه‌های دشمن علیه آن ها بی‌اثر بود و دنیای اسلام به قدرتمندترین نیرو در جهان تبدیل می‌شد.  معاون فرهنگی و مسئول روابط عمومی نیروی انتظامی افزود: هرچه قدر که بتوانیم افراد جامعه به خصوص جوانان را با کتاب آسمانی یعنی قرآن کریم مانوس کنیم، در برابر دسیسه‌های دشمن مستحکم‌تر خواهیم شد، چرا که انس و الفت با قرآن باعث آشنایی با دستورات الهی و عمل به آن ها خواهد شد.  

در این مراسم همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر روشندل؛ ریاست اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در قرآن کریم از این کتاب به عنوان کتاب هدایت متقین و پرهیزگاران یاد کرده است و همه ما باید سعی کنیم که این کتاب آسمانی را به شیوه تقوا پیشگان تلاوت کنیم.  

وی افزود: در کتاب نهج البلاغه، توصیه‌هایی از مولای متقیان حضرت علی(ع) مبنی بر چگونگی تلاوت آیات قرآن آمده است و آن حضرت فرموده‌اند: «تقوا پیشگان آیات قرآن را با ترتیل تلاوت می‌کنند». در معنی ترتیل گفته شده این روش شیوه‌ای از تلاوت قرآن است که همراه با آرامش باشد تا تلاوت کننده در ضمن تلاوت فرصت تفکر در آیات قرآنی را هم داشته باشند.  حجت الاسلام روشندل تصریح کرد: یکی دیگر از توصیه‌های امیرالمومنین(ع) به تلاوت کنند‌گان قرآن این است که«آنها دوای دردهای خود را از او می‌خواهند و زمانی که به آیاتی که در آن نشانی از شوق وجود دارد می‌رسند، احساس می‌کنند از آن نعمت‌ها بهره می‌برند و وقتی که به آیاتی از عذاب می‌رسند، گویا شعله‌های آتش تکان می‌خورد و می‌خواهد انها را در بر بگیرد».

وی بیان کرد: تلاوت ما هم باید به شیوه تلاوت تقوا پیشگان و پرهیزگاران باشد تا تاثیر بیشتری بر جان و دل مان داشته باشد.  گفتنی است؛ شانزدهمین دوره از مسابقات سراسری قرآن ویژه خانواده‌ها و خواهران شاغل در نیروی دریایی ارتش، از چهارم شهریور ماه به مدت سه روز در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد و شرکت کنندگان در این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان گویی، تفسیر جزء 16 با هم به رقابت پرداختند. برگزیدگان این مسابقات از تاریخ 14 تا 17 شهریور ماه در رقابت های سراسری قرآن کریم خانواده‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران شرکت می‌کنند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.