قدس آنلاین- یزد : سرپرست فرمانداري يزد گفت : در هفته دولت ۱۱۴ پروژه عمراني و صنعتي بااعتباری بالغ‌بر ۴۴۵ ميليارد ريال در شهرستان يزد افتتاح شد

  در هفته دولت ۱۱۴ پروژه  در شهرستان یزد   افتتاح  شد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، مصطفي سالاري  در نشست شوراي اداري شهرستان يزد  با  گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر با اشاره به اينكه صرفاً 26 درصد از اعتبارات عمراني شهرستان يزد تخصیص‌یافته است، اظهار داشت: با توجه به اين شرايط با تلاش و همت مسئولان 114 پروژه آماده بهره‌برداری شد.

وي افزود: 13 دستگاه اجرايي براي به نتيجه رسيدن اين پروژه‌های تلاش کرده‌اند كه اميدواريم روند تكميل ساير پروژه‌های عمراني در شهرستان يزد با تخصيص اعتبارات جديد تسريع شود.

سالاري با اشاره به لزوم اجراي طرح تكريم ارباب‌رجوع در دستگاه اجرايي شهرستان گفت: در سالي كه مزين به نام «اقتصادي مقاومتي، اقدام و عمل» است، ضرورت دارد تا از پیچیدگی‌های اداري كاسته شود و رضايت ارباب‌رجوع بیش‌ازپیش برآورده گردد.

وي پاسخگويي به مردم را يكي از اولویت‌های دولت تدبير و اميد دانست و افزود: دستگاه‌های اجرايي موظف هستند درخواست‌های به‌حق مردمي را با مسئولیت‌پذیری بیش‌ازپیش پاسخگو باشند.

 

شهرستان يزد آماده اجراي ماده 79 قانون مجازات اسلامي است

سالاری در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به ابلاغيه ماده 79 قانون مجازات اسلامي اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام‌شده از سوي دولت تدبير و اميد و مساعدت مسئولان ارشد قوه قضاييه در اين قانون به دستگاه‌های دولتي اجازه داده‌شده است با رعايت ضوابط و مقررات از برخي محكومين براي برخي كارها استفاده شود.

سرپرست فرمانداری بابیان اينكه اجراي اين طرح به‌منظور حفظ شان و كرامت افراد برنامه‌ریزی‌شده است، تصريح كرد: در قانون به‌طور مشخص نوع افراد و دستگاه‌های اجرايي مشمول اين طرح را مشخص كرده است كه نحوه اجرا و نظارت نيز توسط دستگاه قضايي با همكاري ساير ادارات و فرمانداري انجام مي شود.

عالی‌ترین مقام اجرايي شهرستان يزد از دستگاه‌های اجرايي شهرستان خواست تا با تكميل فرم‌های مخصوص اين طرح، زمينه اجرايي شدن ماده 79 قانون مجازات اسلامي را ايجاد كنند.

 

لزوم مشاركت دستگاه‌های اجراي شهرستان در طرح سرشماري

سالاري در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به در پيش بودن زمان اجراي سرشماري عمومي نفوس و مسكن گفت: اين طرح در دو بخش اينترنتي و حضوري در مهر و آبان ماه سال جاري هم‌زمان با سراسر كشور در استان يزد نيز برگزار می‌شود.

وي بابیان اينكه سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 95 با ساير سرشماری‌های متفاوت است، افزود: در مرحله اول اين سرشماري افرادي كه در حوزه كار به اينترنت توانمند هستند می‌توانند با مراجعه به پورتال مركز آمار ايران اطلاعات خود را تكميل و كد ره‌گیری دريافت كنند.

سرپرست فرمانداري يزد با اعلام اينكه طبق آیین‌نامه ضرورت دارد 40 درصد سرپرستان خانوار از طريق اينترنت سرشماري شوند، از دستگاهي اجرايي خواست تا كارمندان و كاركنان دولت به اين امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

سالاري از طرح سرشماري عمومي نفوس و مسكن به‌عنوان يك طرح ملي و مهم یادکرد و افزود: ضرورت دارد تمامي دستگاه‌های اجرايي استان با نهايت توان و ظرفيت خود در اين طرح مشاركت كنند.

وي در پايان بابیان اينكه ثبت‌نام از متقاضيان مشاركت در امر سرشماري در تارنماي yazd.mporg.ir امکان‌پذیر است، تصريح كرد: علاقه‌مندان به مشاركت در اين طرح می‌توانند با مراجعه به سايت مذكور نسبت به تكميل اطلاعات و ارسال مدارك خود اقدام كنند.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.