محمدکمال سرویها با رأی اعضای شورای شهر مشهد به عنوان رئیس جدید این شورا انتخاب شد.

سرویها رئیس جدید شورای شهر مشهد شد

به گزارش قدس آنلاین، انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر مشهد در سال آخر فعالیت شورای چهارم صبح امروز برگزار شد.
براساس رأی گیری امروز اعضای شورای شهر در صحن علنی، محمدکمال سرویها به عنوان رئیس شورای چهارم مشهد برگزیده شد.
محمد سهیلی به عنوان نایب رئیس اول و برزو دبیریان نیز به عنوان نایب رئیس دوم برگزیده شد.
همچنین براساس رأی اعضای شورای شهر مشهد، فاطمه غیوررزمگاه به عنوان منشی اول و غلامحسین صاحبی به عنوان منشی دوم برگزیده شدند.
خزانهدار شورای چهارم و ناظر شورا نیز به ترتیب انسیه غفوری شعرباف و محمد آصفی یزدی انتخاب شدند.
رضا منصوری فرماندار مشهد در مراسم رأی‌گیری اعضای هیئت رئیسه شورای چهارم و یکصد و ششمین جلسه شورای شهر مشهد اظهار داشت: از هزار و 150 طرح استان 119 پروژه شهر مشهد با اعتبار 355 میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری رسید.
وی افزود: مهمترین پروژه‌ای که در هفته دولت افتتاح شد پروژه‌ شاخص تصفیه خانه شهر رضوی بود که از مدرن ترین تصفیه خانه‌ها است و خروجی آن بیش از 32 هزار هکتار زمین کشاورزی است.باید نقاط ضعف و قوت را در استان و شهر مشهد تقویت کنیم و وظیفه نمایندگی و وکالت مردم در مسائل شهر مشهد برعهده اعضای شورای شهر است.
منصوری با بیان اینکه در قانون شوراهای شهر از انجام کارهای سیاسی منع شده اند تصریح کرد: مشهد به واسطه وجود بارگاه منور رضوی و 27 میلیون زائر که  افتخار خادمی آنها را داریم، نیاز به کارهای زیادی  است بنابراین باید از هرگونه سیاسی کاری پرهیز کنیم. در طول یک سال و نیم فعالیتم در فرمانداری به عنوان نماینده دولت، نگاهم به فعالیت‌های اعضای شورای شهر مشهد دلسوزانه و بر مبنای تعامل و به دور از نگاه سیاسی با حفظ قانون بوده است.
فرماندار مشهد عنوان کرد: 25 عضو شورای شهر مشهد تلاش می‌کنند با امکاناتی که دارند لوایح و مسائل مطرح شده در شهر به تایید هیئت تطبیق شهرستان نیز برسد و با توجه به اینکه مسئولیت هیئت تطبیق برعهده فرماندار است با دو نگاه، خارج نبودن از چارچوب قانون و خارج از وظایف شورا نبودن از جمله این سرفصل‌ها است.
وی خاطرنشان کرد: از 274 مصوبه دریافت شده توسط فرمانداری از شورای اسلامی شهر مشهد، 12 مورد به حل اختلاف ارجاع شده و 4 مصوبه این شورا ابطال شده و 8مصوبه نیز هنوز تعیین تکلیف نشده است.
منصوری گفت: جمعیت یک میلیون و نیم حاشیه نشین شهر مشهد برابر با جمعیت برخی استان‌ها و شهرستان‌های کشور دارد و با پرهیز از هرگونه کاستی سیاسی و سیاسی‌کاری  وظایف خود را در چارچوب قوانین و مقررات انجام دهند و امیدواریم که نظارت‌ها در شورا تقویت شود چرا که تقویت زیربنای هر کاری است.
فرماندار مشهد اظهار داشت: همانطور که در قانون آمده است، در سال پایانی شورای چهارم، اعضای شورای شهر با نگاه به قانون و پرهیز از هرگونه سیاسی کاری، کار خود را به خوبی انجام دهند و نظارت را نیز تقویت کنند و  اگر می‌خواهیم انتقاد کنیم باید سازنده باشد.
محسن انتظاری‌هروی رئیس سابق شورای اسلامی شهر مشهد هم در آخرین روز ریاست خود در شورای شهر مشهد اظهار داشت:دستاوردهای بزرگی در این دوره از شورای شهر به دست آمده و امیدوارم  در ادامه بتوانیم در جهت پایه‌گذاری توسعه و تعالی شهرمشهد همانند فعالیت‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته این شورا و ادوار گذشته گام برداریم.
وی افزود در طول سه سالی که از فعالیت شورای چهارم می‌گذرد سندهای مهم توسعه هماهنگ شهری تصویب شده که سند برنامه میان مدت، سند فرهنگی و اجتماعی شهر، تحقق طرح جامع، سند حاشیه شهر و سند زیست محیطی از جمله این سندهای شهری است.
انتظاری‌هروی بیان کرد: در عمر باقیمانده از شورای چهارم، شورای شهر باید در جهت تحقق اهداف، سیاست‌ها و ارتقای جایگاه شورای شهر به عنوان پارلمانی محلی با اولویت دادن به مسائل فرهنگی و توجه به جایگاه پژوهش قدم بردارد.
رئیس سابق شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: فرمانداری نیز در طول این مدت یاری رسان ما بود و از 270 مصوبه ارسالی تنها 3 مورد ابطال و 7 مورد به حل اختلاف ارسال شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.