حجت الاسلام ماندگاری گفت: عمل به وظایف در برابر قرآن باعث رفع مهجوریت این نسخه شفابخش دردهای جامعه بشری است.

قرآن نسخه شفابخش دردهای جامعه بشری است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در آیین اختتامیه مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم مشهد با اشاره به وظایف مسلمانان نسبت به قرآن و رفع مهجوریت از این معجزه ختم رسل بیان داشت: همه ما به عنوان یک مسلمان شش وظیفه در برابر قرآن داریم که اولین وظیفه ما در برابر این کتاب آسمانی رجوع و باور این کتاب مقدس است.

وی ادامه داد: قرآن در زندگی ما باید به عنوان کتاب زندگی مطرح باشد همانند یک قاضی، وکیل، معلم، دانش آموز و یا پلیس که کتاب مربوط به کار و رشته خود را همراه دارد.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به آیه *و لا رطب و لا یابس الی فی کتاب المبین * افزود: بر طبق این آیه شریفه همه چیز از حقوق زن و مرد، والدین و فرزند، مردم و مسئولین و همه و همه در این کتاب مقدس آمده است.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: دومین وظیفه ما در برابر این کتاب آسمانی تلاوت است همانطور که در سوره مبارکه مزمل به این امر اشاره شده است و انسان را در نیمه شب به تلاوت قرآن دعوت می کند.

وی با بیان اینکه سومین وظیفه ما در برابر قرآن تدبر در آیات است گفت: برخی به خاطر ترس از فقر صدقه نمی دهند یا از فرزندآوری ابا دارند و یا اینکه صله ارحام را به جا نمی آورند این افراد به خدا ایمان ندارند چرا که اگر ایمان داشته باشند با تدبر در آیات الهی پی خواهند برد که صدقه باعث فزونی مال است و روزی فرزندان به دست خداوند است و با توجه به آیات و روایات صله رحم نیز از اهمیت زیادی به ویژه افزایش رزق و روزی برخوردار است.

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه افزود: عمل به قرآن چهارمین وظیفه ما در برابر این کتاب الهی است قرآن نسخه تمام دردهای بشریت است اما متاسفانه برخی افراد به جای عمل به این نسخه نجات دهنده آن را در لب طاقچه بلا استفاده می گذارند.

وی توصیه قرآن به دیگران را از دیگر وظایف مسلمانان عنوان کرد .

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: آخرین وظیفه ما در برابر قرآن دفاع از این معجزه نبوی است که به صورت زبانی با انفاق مال و جانفشانی میسر است که شهدای عزیز نیز این وظیفه خود را با ایثار جان خود به خوبی انجام دادند.

وی با بیان آیه *و ننزل من القرآن ما هو شفا و رحمه للمومنین*  گفت: قرآن داروی همه دردها است اگر ما وظایف خود را در برابر قرآن انجام ندهیم هم به خود و هم به قرآن خسارت زده ایم همانطور که خداوند در سوره مبارکه عصر می فرماید انسانها دائم در خسران هستند مگر کسانی که عمل صالح انجام دادند و توصیه به حق و صبر کردند.

گفتنی است در این مراسم استاد سید جواد حسینی از قاریان بین المللی قرآن کریم و همچنین علیرضا رضایی نفر اول مسابقات قرآن مشهد در رشته قرائت به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداختند.

خاطر نشان می شود. آیین اختتامیه مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم مشهد در مسجد امام صادق(ع) در منطقه خواجه ربیع برگزار شد

قهرمان نفر اول، مریم قربانی چری نفر دوم و فاطمه پروازه داد، زهرا مطهر نیا و مومنه قنبری به طور مشترک موفق به کسب رتبه سوم شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.