قدس آنلاین - سبزوار : رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با برنامه ریزی انجام شده در سه سال اخیر میزان تولید گوشت مرغ نیز در خراسان رضوی رشد چمشگیری داشت است بطوری که سال گذشته چهار هزار و ۸۰۰ تن مرغ از این استان صادر شده است .

دولت و مجلس در سه سال گذشته توجه ویژه ای به بخش کشاورزی داشته اند

مجتبی مزروعی در حاشیه بازدید از طرح های سبزوار در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار افزود: با اجرای سیاستهای دولت تدبیر و امید برای افزایش بهره وری منابع آبی میزان تولید گندم در این استان ظرف سه سال اخیر از 100 هزار تن به 580 هزار تن افزایش یافت.

وی با بیان اینکه با تولید این میزان گندم شش هزار و 200 میلیارد ریال درآمد در خراسان رضوی حاصل شده است تصریح کرد : در گذشته افزون بر 30 هزار هکتار از سطح زیر کشت محصولات در این زمینه کاشته شد اما میزان تولید محصولات کشاورزی افزایش یافته است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: دولت و مجلس در سه سال گذشته توجه ویژه ای به بخش کشاورزی داشته اند.

رمضانعلی سبحانی فر یادآور شد : سال گذشته 12 هزار میلیارد ریال برای توسعه طرحهای آبیاری تحت فشار و قطره ای اختصاص یافته است .

فرماندار ویژه سبزوارهم نیز گفت: در سه سال گذشته 300 میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی این شهرستان اختصاص یافته است.

احمد برادران با اشاره به تاکید دولت بر اجرای طرحهای انتقال آب اظهار داشت : در همین راستا در شهرستان سبزوار طی سه سال گذشته 60 کیلومتر طرح انتقال آب با اختصاص 36 میلیارد ریال تسهیلات اجرا شده است.

وی گفت: همچنین در این مدت 35 رشته قنات به طول 40 کیلومتر و با اختصاص 60 میلیارد ریال تسهیلات مرمت و بهسازی شده است . /  انتهای پیام

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.