قدس آنلاین-شهرکرد- فریدون عباسی: امید است با کمک شهرداری، جاده شهرکرد-بن که در مسیر دانشجویان دانشگاه شهرکرد قرار گرفته قبل از بازگشایی دانشگاه در مهرماه تکمیل گردد.

افزایش ۳۰ میلیارد تومانی بودجه دانشگاه شهرکرد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته پس از انتصاب اینجانب بعنوان ریاست دانشگاه شهرکرد ساماندهی به امور مالی دانشگاه بود. بودجه دانشگاه در سال 93،  450 میلیارد بود که این بودجه هم اکنون به 750 میلیارد ريال افزایش پیدا کرده است. که با این افزایش بودجه افزایش سه برابری بودجه های عمرانی را در پی داشته است.

شایان شامحمدی در خصوص اقدامات صورت گرفته در 2 سال اخیر گفت: کتابخانه مرکزی دانشگاه، ساخت و تکمیل دانشکده کشاورزی، تکمیل آزمایشگاه ها و همچنین ساخت و تکمیل استخر بین المللی دانشگاه از جمله این اقدامات بوده است.

شامحمدی افزود: در خصوص زیر ساخت های پژوهشی میتوان به افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه، خرید سایت های علمی برای اساتید و دانشجویان، ارتباط با خیرین و تشویق آنها به همکاری و کمک های نقدی برای ساخت خوابگاه و کمک به دانشجویان بی بضاعت و همچنین افزایش سرانه بودجه پژوهش و بهینه سازی فضاهای آموزشی و پژوهشی اشاره کرد. که در بحث خوابگاه ها امید است خیرین همکاری بهتر و بیشتری با دانشگاه داشته باشند.

وی تصریح کرد: از طرح های پیشنهادی در راستای بهره وری بهتر از انرژی، آب و فضاهای آزمایشگاهی طرح دانشگاه سبز می باشد.

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته کنترل پساب دانشگاه است که این طرح مانع از وارد شدن پساب دانشگاه به پساب شهری می شود و این پساب ها تصفیه و به چرخه دانشگاه برمیگردد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در جهت اقتصادی مقاومتی گفت: راه اندازی مرکز آگاهی دانشگاه برای مبارزه با تخلفات سایبری با قراردادی معادل 5 میلیارد ریال، امنیت شبکه های اینترنت، تکمیل سیستم برق دانشگاه با کمک اساتید از اهم این اقدامات است.

شامحمدی اظهار کرد: فضای آموزشی برای هر دانشجو 19 متر مربع و فضای ورزشی به ازای هر دانشجو 1 متر مربع و برای دانشجویان رشته های تربیت بدنی فضای ورزشی 10 متر مربع می باشد.

وی افزود: بالا بودن میانگین هیئت علمی دانشگاه شهرکرد در میان دانشگاه های کشور یکی از افتخارات دانشگاه می باشد که این میزان 1 به 23 می باشد.

رئیس دانشگاه شهرکرد در ادامه گفت: افزایش مقالات علمی اساتید از 300 مقاله در سال 93 به 800 مقاله در سال 95 از جمله پیشرفت های علمی-تخصصی دانشگاه در دو سال اخیر بوده است.

وی در خصوص خیرین دانشگاه گفت: تا کنون حدود 3میلیارد ريال از سوی خیرین برای ساخت خوابگاه دانشجویی پرداخت شده است. و طی تفاهم نامه ای با خیرین زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع جهت ساخت خوابگاه و فضاهای آموزشی و فرهنگی در حال ساخت است.و همچنین ساخت و تکمیل ساختمان نهاد نمایندگی، و ساخت بازارچه با مساحتی بالغ بر 1000 متر مربع از جمله کمک های خیرین بوده است.

شامحمدی گفت: در بحث توسعه دانشگاه در خصوص افزایش مقاطع تحصیلی قطعا بر اساس آمایش و استفاده از اساتید مجرب، دعوت از دانشجویان که موفق به کسب رتبه های برتر شده اند و تجهیز آزمایشگاه ها انجام خواهد گرفت.

وی در خصوص سردرب دانشگاه شهرکرد گفت: قراردادی با پیمانکار منعقد شده همچنین طرح تکمیلی سردرب دانشگاه تایید شده و تا قبل از بهار سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی افزود:امید است با کمک شهرداری، جاده شهرکرد-بن که در مسیر دانشجویان دانشگاه شهرکرد قرار گرفته قبل از بازگشایی دانشگاه در مهرماه تکمیل گردد.

رئیس دانشگاه شهرکرد در پایان گفت: کلیه خوابگاه های دانشجویان در خود دانشگاه است.و همچنین  برگزاری کلاس های مشاوره در خصوص معضلات دانشجویان از قبیل اعتیاد ، طرح پایش سلامت و طراحی مرکزی تحت عنوان زندگی سالم از جمله اقدامات پیشگیرانه دانشگاه شهرکرد می باشد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.