اعضای شورای ولایت بامیان اعلام کردند رئیس‌جمهور افغانستان در سفر به این ولایت به مشکلات مردم نپرداخت و دستاوردی جز ترویج خشونت و زیرپا گذاشتن حقوق مدنی نداشت.

دستاورد سفر اشرف غنی خشونت بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «حسین‌داد خلیلی» رئیس شورای ولایتی بامیان در مرکز افغانستان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: مردم این ولایت در سفر «محمد اشرف‌غنی» به بامیان قرار بود مشکلات خود را با او در میان گذارند اما رئیس جمهور این فرصت را به مردم نداد.

وی افزود: در سفر رئیس‌جمهور و کابینه دولت افغانستان به ولایت بامیان طوری فضا سازی شد که نه تنها مردم بلکه برای اعضای شورای ولایتی بامیان نیز این فرصت را فراهم نکردند.

خلیلی خاطرنشان کرد: دستاورد سفر اخیر اشرف‌غنی به بامیان تنها ترویج خشونت و زیرپا گذاشتن حقوق مدنی و زخمی شدن و بازداشت چند شهروند این ولایت بوده است.

رئیس شورای ولایتی بامیان گفت: گوش ندادن به مشکلات مردم و کارهاى خشونت آمیز که در جریان سفر رئیس‌جمهور افغانستان در بامیان صورت گرفت، قلب مردم را جریحه دار کرده است و دستاوردهاى مدنی 14 ساله را زیرسوال برد.

«مولوی محمدیوسف مظهری» معاون شورای ولایتی بامیان نیز اظهار داشت: از اینکه شوراى ولایتی بامیان نتوانست 12 مورد پیشنهادى از جمله تأمین برق، ساخت جاده، تأمین امنیت بزرگراههای بامیان به طرف کابل و استخراج معادن را با اشرف‌غنی در میان بگذاریم متأسف هستیم.

این موضوع در حالی از سوی شورای ولایتی بامیان مطرح می‌شود که اداره دیده‌بان رسانه‌های آزاد افغانستان مدعی شد در آستانه سفر رئیس‌جمهور این کشور به بامیان، سرعت اینترنت بسیار کاهش یافته و خبرنگاران با مشکلات زیادی در استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی روبرو هستند.

براساس گزارش این اداره به نقل از خبرنگاران در ولایت بامیان، این شهر کاملا وضعیت نظامی به خود داشته و نیروهای امنیتی افغان از تردد مردم به داخل شهر جلوگیری کرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.