۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
کد خبر: 418426

قیمت نفت به علت افزایش ارزش دلار ۳۳ سنت کاهش یافت و هر بشکه ۴۸.۰۴ دلار فروخته شد.

قیمت نفت کاهش یافت/بشکه‌ای ۴۸ دلار

به گزارش قدس آنلاين به نقل از فارس، از آنجایی‌که ارزش دلار در نزدیکی بالاترین رقم در 3 هفته گذشته باقی ماند و آمارها از افزایش ذخایر نفت آمریکا خبر داد، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 33 سنت کاهش 48.04 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 23 سنت کاهش 46.12 دلار در هر بشکه به فروش رسید.

شاخص دلار که در برابر سبدی از 6 ارز بزرگ سنجیده می‌شود، 96.143 واحد افزایش یافت و به بالاترین رقم از 9 آگوست رسید.

هرچه ارزش دلار بالاتر می‌رود، کالاهایی که با دلار قیمت‌گذاری می‌شوند، نظیر نفت برای مالکان دیگر ارزها گران‌تر می شوند و احتمالا تقاضا را برای آن کالا کاهش می‌دهند.

ارزش دلار پس از اظهارات جانت یلن، رئیس فدرال رزرو و استنلی فیشر، معاونش بالا رفت. اظهارات این دو احتمال افزایش نرخ بهره بانکی این کشور را تقویت کرد.

بانک ای‌ان زد، در یادداشتی نوشت: «کاهش قیمت کالاهای اساسی در کوتاه مدت احتمالا با تقویت ارزش دلار و تضعیف عوامل بنیادی بازار افزایش می یابد.»

آمارهای موسسه آمریکن پترولیوم دیروز نشان داد که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 26 آگوست 942 هزار بشکه افزایش یافت و به 525.2 میلیون بشکه رسید که به پیش‌بینی تحلیلگران نزدیک بود.

آمار رسمی ذخایر نفت آمریکا امروز منتشر خواهد شد.

نگرانی در مورد توقف تولید پالایشگاه‌ها در اثر وزش طوفان در خلیج مکزیکو اندکی باعث افزایش قیمت‌ها شد.

بانک ای‌ان زد اعلام کرد: «قیمت‌ها هیچ‌گونه حمایتی از اخباری مبنی بر اینکه یک چهارم ظرفیت تولید خلیج مکزیکو به علت طوفان متوقف شده است، دریافت نکرد.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.