قدس آنلاین - ایلام: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: در راستای طرح تحول نظام سلامت، بیش از ۹۰ پزشک متخصص وارد استان ایلام خواهند شد.

جذب ۹۰ پزشک متخصص در علوم پزشکی ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، علی دل پیشه با بیان اینکه مجوز تاسیس بیمارستان ۶۴ تختخوابی جدید بخش خصوصی در استان ایلام صادر شده است، اظهارداشت: اعطای این مجوز در جهت تقویت خدمات دهی به مردم استان در بخش خصوصی بوده که دانشگاه علوم پزشکی از این اتفاق نیک و خوشایند استقبال می کند.

وی با اشاره به اینکه درگذشته کمبود پزشک در تمامی حوزه ها مشهود بود اما در شرایط فعلی و به برکت انقلاب و نظام بیش از ۵۰۰ پزشک اعم از فوق تخصص، متخصص و پزشک عمومی در استان به خدمت مشغول هستند، افزود: علاوه بر این در تمام شهرستان ها، از پزشک متخصص در رشته های ضروری برای حضور در این شهرستان ها درخواست کرده ایم و بسیاری از پزشکان نیز ابراز تمایل دارند که در استان ماندگار شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به لزوم جذب پزشک متخصص در استان، خاطرنشان ساخت: در راستای طرح تحول نظام سلامت، بیش از ۹۰ پزشک متخصص وارد استان ایلام خواهند شد.

علی دل پیشه به نیاز استان برای تاسیس دانشکده داروسازی اشاره کرد و بیان داشت: تاسیس دانشکده داروسازی یکی از مشکل ترین خواسته ها وانتظاراتی است که به رغم تلاش های بسیار و رایزنی های فراوان با وزارت بهداشت موفق به اخذ آن نشده ایم زیرا شرایط و قواعد خاص خود را دارد که در حال حاضر دانشگاه دارای آن شرایط نیست.

وی به رضایتمندی 85 درصدی جامعه از طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و یادآور شد: این خدمات دهی آنچنان عظیم و گسترده است که فقط در طول یک سال گذشته بیش از ۲۰  میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شده که در نوع خود در دوران قبل و بعد از انقلاب بی نظیر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.