قدس آنلاین- بیرجند: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت:نگهداری و خدمت در بافتهای تاریخی همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد و آنها باید خدمات را متناسب با بافت تاریخی ارائه دهند.

نگهداری و خدمت در بافت های تاریخی  استان همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند،حسن رمضانی  در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری خراسان جنوبی با بیان اینکه زیباترین خانه‌های تاریخی و قدیمی را در محله سردشت شهرستان فردوس قرار دارد گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان خراسان جنوبی متناسب با بافت تاریخی خدمت ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه احیای بافت تاریخی شهر بیرجند آغاز شده است گفت: بافت تاریخی محله سردشت شهرستان فردوس نیز یکی از بهترین مناطق بافت تاریخی است اما بعد از زلزله در سال 47 تعداد زیادی از خانه‌های مردم تخریب شد و در مکانی دیگر برای مردم خانه احداث شد.

رمضانی اظهار داشت: متأسفانه مردم امروزه از خانه‌های قدیمی خود در محله سردشت برای نگهداری حیوانات گاو و گوسفند استفاده می‌کنند که با این شرایط حضور گردشگر در آن مکان میسر نیست.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه سردشت فردوس مجموعه‌ای از زیباترین خانه‌های قدیمی را داریم اما به لحاظ موقعیت نگهداری دام مردم شرایط را برای حضور گردشگر مشکل ساخته و باید در این راستا فکر اساسی شود. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: در این راستا باید مالکیت خانه‌ها در محله سردشت فرودس از مردم گرفته شود و یا تکلیف مالکیت آنها مشخص شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.