معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: رسالت ما در سازمان و در حوزه سرمایه گذاری این است که بتوانیم گردشگری را تبدیل به صنعت کنیم چرا که گردشگری سبب ایجاد وحدت ملی و بین المللی می‌شود.

گردشگری را باید به صنعت تبدیل کنیم/ اقتصاد گردشگری می‌تواند مددرسان دولت باشد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، شیرکوند در سومین نشست هم اندیشی معاونین برنامه ریزی و سرمایه گذاری ادارات کل استانی که صبح امروز در هتل میثاق مشهد برگزار شد اظهار داشت: در سال 92و آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید حدود 120هتل  چهار و پنج ستاره داشتیم اما در طول این سه سال این تعداد به 30هتل افزایش یافته است.

وی افزود: اگر میزان استفاده از صندوق توسعه ملی را مبنا قرار دهیم در سال 94نسبت به سال 93استفاده از این صندوق بیش از چهار برابر رشد کرده و یک تحول اتفاق افتاده و امیدوارم این روند را ادامه بدهیم  و در حوزه گردشگری موفق شدیم.

شیرکوند تصریح کرد:در گذشته اقتصاد ایران به مسائل گردشگری و پیرامون آن توجه جدی نداشت وبا توجه به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اقتصاد گردشگری می‌تواند مددرسان خوبی برای دولت باشدالبته در اقتصاد جهانی نیز صنعت گردشگری خیز برداشته و از صنعت‌های مهم تلقی می‌شود.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: رسالت ما در سازمان و در حوزه سرمایه گذاری این است که بتوانیم گردشگری را تبدیل به صنعت کنیم چرا که گردشگری سبب ایجاد وحدت ملی و بین المللی می‌شود ما باید هوشمندانه به سمت گردشگری برویم چرا که گردشگری حاصل رونق صنایع دستی و صیانت از میراث فرهنگی است.

وی عنوان کرد: گردشگری یکی از نیازهای جدی هر کشوری است و در بسیاری از کشورهای دنیا به این موضوع توجه ویژه دارند امامتاسفانه ما از این موضوع غفلت کرده‌ایم.

شیرکوند با بیان اینکه باید سهم گردشگری را در کشور افزایش دهیم گفت: گردشگری به معنای سفر نیست بلکه گردشگری باید سبب ایجاد تاسیسات گردشگری مانند هتل و کمپ  و ایجاد اشتغال شود اما متاسفانه در ایران صنعت گردشگری به معنای واقعی تعریف نشده است.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار داشت: رسالت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این است که بتواند گردشگری رادر کشور تبدیل به صنعت کند و اگر صنعت گردشگری شکل بگیرد فرآیندها تعریف می‌شود.

 وی بیان کرد: امروزه گردشگری به دلایل مختلف درکانون توجه است و وحدت ملی، بین المللی و بشری را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و روحیه همبستگی در بسیاری از ملت‌ها  از گردشگری شروع می‌شود.

سومین نشست هم اندیشی معاونین برنامه ریزی و سرمایه گذاری ادارات کل استانی 10و 11شهریور ماه در هتل میثاق مشهد در حال برگزاری است که ارائه مباحث مربوط به دفتر تسهیلات و تامین منابع، اجرای مباحث مربوط به دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد  و مباحثی پیرامون مناطق نمونه گردشگری و زیر ساخت‌های گردشگری از دیگر برنالمه‌های این هم اندیشی دو روزه است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.