قدس آنلاین-شهرکرد- فریدون عباسی: جبران عقب ماندگی ها در کشور را با مدیریت جهادی و استفاده از پتانسیل ها انجام می گیرد و تحقق این مهم جز با وحدت و همراهی و همدلی همه قوا محقق نخواهد شد و باید همه دست به دست هم دهند و دولت را یاری کنند.

فرش قرمز دولت برای سرمایه گذاران داخلی

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، معاون اجرایی ریاست جمهوری در سفر به شهرکرد در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: برای رونق گرفتن وضعیت  اشتغال در کشور و خروج از رکود باید به رشد 8 درصدی برسیم و با توجه به اینکه در همه ی دولت ها سال چهارم ، سال جمع بندی پروژه ها و به ثم رسیدن آنها می باشد باید به همه نقاط کشور سر زده و با گروههای مختلف مردم ارتباط برقرار کند.

محمد شریعتمداری افزود: جبران عقب ماندگی ها در کشور را با مدیریت جهادی و استفاده از پتانسیل ها انجام می گیرد و تحقق این مهم جز با وحدت و همراهی و همدلی همه قوا محقق نخواهد شد و باید همه دست به دست هم دهند و دولت را یاری کنند.

وی تصریح کرد: طبق دستور ریاست جمهوری با توجه به محدودیت های منابع، پروژه هایی که سالها معطل مانده باید به پایان برسد، لذا با نظرات مقامات محلی و نمایندگان مجلس و نظام برنامه ریزی منطقه ای با انجام یک پالایش پروژه هایی که در زندگی مردم تاثیر گذار هستند و میتوانند باعث کوشش و تلاش بیشتری در هر استان شوند  تکمیل آنها باید تسریع بخشی شود.

شریعتمداری اظهار کرد: در عمل به پروژه های جدید پرداخته نشده و تنها با توجه به  نیازهای واقعی مردم تصمیم گیری شده و عزم دولت تکمیل و تحویل این پروژه هاست.

در ادامه مشاور عالی معاون اجرایی ریاست جمهوری عنوان کرد: دولت فرش قرمز برای سرمایه گذاران داخلی پهن کرده و با آنها همکاری می کند.

محسن بهرامی افزود: دولت مکلف است فاصله محرومیت  بین استان ها را کمتر کند.به همین منظور تخفیف های مالیاتی برای سرمایه گذاری در مناطق محروم وجود دارد.

وی افزود: گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در جهت رفع مشکلات گردشگری تلاش های بسیاری شده است.

بهرامی خاطر نشان کرد: تورم در بخش مایحتاج اولیه خانواده ها که بشترین سهم در سبد کالای خانواده ها را دارا می باشد باعث ایجاد مشکلات فراوان برای اقشار آسیب پذیر و کم درآمد شده که تلاش دولت در این زمینه باعث کاهش تورم بوده است.

وی تصریح کرد: پیشرفت بیش از 90 درصد در چندین پروژه مهم استان چهارمحال و بختیاری، نوید شتاب در پیشرفت استان را می دهد.

در ادامه مشاور عالی رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: از ابتدای شروع دولت یازدهم کاروان تدبیر و امید با سفر به استان ها برای پیگیری مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور اقدام کرد تا از وعده های غیر کارشناسی پرهیز شود.

شهین دخت مولاوردی افزود: هدف گذاری 25 درصد در برنامه ششم توسعه بر کاهش معضلات اجتماعی می باشد. بنابراین در حوزه زنان مأمورت دولت تحقق عدالت جنسیتی است که خود یکی از مصداق های عدالت اجتماعی می باشد.

وی اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری یکی از بهترین استان ها در زمینه آموزش قبل از ازدواج، امید بخشی به رشد کیفی زندگی است که در این راستا  راه اندازی کلینیک های مشاوره دادگستری منجر به کاهش 45 درصدی طلاق در استان  شده است.

مشاور عالی رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده افزود: تفاهم نامه هایی که با دانشگاه شهرکرد در زمینه آموزش مهارت های زندگی منعقد شده باعث رشد وضعیت زنان و پایداری خانواده ها در جامعه شده است.

در ادامه این نشست معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت تدبیر و امید برخورد مناسب و شایسته ای با محق ترین افراد جامعه، یعنی روستائیان و عشایر داشته که از جمله  آنها میتوان به دیدار اختصاصی رئیس جمهور  با روستائیان و عشایر اشاره نمود  و همچنین برگزاری روز ملی روستا و عشایر در محل اجلاس سران، برگزاری نمایشگاه و فروشگاه تولیدات عشایر و روستائیان در نمایشگاه بین المللی تهران از جمله اقدامات دولت بوده که در انسجام روستاها نقش اساسی داشته است.

سید ابوالفضل رضوی افزود: با تشکیل شورای توسعه روستا  و با پیگیری هایی که از طرف این شورا شده وزارت نیرو مکلف شده که روستاهای بالای 10 خانوار را برق رسانی کند همچنین شرکت گاز موظف است عملیات گازرسانی را  به این مناطق انجام دهد.

رضوی تصریح کرد: درپروژه های اقتصاد مقاومتی که مبنی بر اشتغال زایی پایدار روستایی می باشد، مصوب  شده که  تشکل های اقتصادی در روستاها ایجاد شود و تسهیلاتی با بهره 3 درصد در اختیار روستائیان قرار گیرد، که این امر شامل استان چهارمحال و بختیاری نیز می باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.