۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 418596

طی معاملات هفته جاری شاخص کل بورس از ارتفاع ۷۸ هزار و ۸۱ هزار واحد به ارتفاع ۷۷ هزار و ۱۶۷ واحدی رسید و ۹۱۳ واحد معادل ۱.۱۷ درصد افت کرد.

 افت ۱.۲ درصدی شاخص بورس در یک‌هفته

به گزارش قدس آنلاين به نقل از اقتصادنیوز، شاخص کل بورس در هفته‌‌ای که گذشت 913.6 واحد کاهش یافت. این شاخص که در ابتدای معاملات هفته جاری در ارتفاع 78 هزار و 81 واحدی قرار داشت طی انجام معاملات این هفته به کانال 77 هزار واحدی عقب‌نشینی کرد و در آخرین روز معاملاتی در ارتفاع 77 هزار و 167 واحد ایستاد.

از اولین روز معاملاتی در هفته جاری بود که شاخص کل بورس روند نزولی را در پیش گرفت. طی معاملات در این روز، شاخص کل 324 واحد کاهش پیدا کرد و با عقب‌نشینی به کانال 77 هزار واحدی، در ارتفاع 77 هزار و 757 واحد قرار گرفت. این کاهش در روز یکشنبه نیز ادامه‌دار شد به طوری که با انجام معاملات در این روز شاخص افت بیشتری را تجربه کرد و در انتهای معاملات در ارتفاع 77 هزار و 757 واحدی ایستاد.

این در حالی است که در روز دوشنبه طی انجام معاملات شاهد رشد کم‌عمق به میزان تنها 32 واحد در بازار شدیم. در روز سه‌شنبه نیز، بورس تهران در حالی به کار خود خاتمه داد که شاخص کل مانند روز گذشته رشد ناچیز معادل 12.9 واحد را تجربه کرد. به نظر می‌رسد انجام معاملات بلوکی در این روزها باعث شد از ریزش بیشتر شاخص جلوگیری شود. در این راستا عده‌ای از کارشناسان بازار معتقد بودند که حتی اگر در بازار روزهای آتی مثبت کوچکی وجود داشته باشد، اما بازار بازهم به حرکت منفی خود ادامه می‌دهد. اما نهایتاً در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل بورس 190 واحد افت کرد و در انتهای معاملات در ارتفاع 77 هزار و 167 واحدی قرار گرفت.

در مجموع کلیت این روزهای بازار منفی است و در شرایطی می‌گذرد که بازار با کمبود نقدینگی و از طرفی کم‌تر شدن تقاضا مواجه است. از طرفی هم، تسویه اعتبارات کارگزاری‌ها این مساله را تشدید کرده است. کارشناسان در این زمینه معتقدند تسویه کارگزاری‌ها در شهریورماه موضوعی است که می‌تواند علاوه بر ایجاد فشار فروش، طرف تقاضا را هم تضعیف ‌کند.

به هرحال طی معاملات هفته جاری شاخص کل بورس از ارتفاع 78 هزار و 81 هزار واحدی به ارتفاع 77 هزار و 167 واحد رسید و 913 واحد معادل 1.17 درصد افت کرد. این در حالی است از آنجا که بورس کشور مستعد رشد است، انتظار می‌رود در آینده با ارائه گزارش‌های شش‌ماهه و اتمام تسویه اعتبارات در پایان شهریورماه، به تعادل برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.