بیستمین پارلمان کره جنوبی امروز پنجشنبه نشست خود را برای اولین بار پس از انتخابات امسال در میان اعتراضات گسترده نمایندگان موافق و مخالف با استقرار سامانه موشکی آمریکایی «تاد» در سئول آغاز کرد.

سامانه موشکی «تاد» باث نشست تنش در پارلمان کره جنوبی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، مجلس کره جنوبی کار خود را تا ماه دسامبر (آذر - دی) ادامه خواهد داد و از هم اکنون نمایندگان درگیر مسایل داخلی و خارجی شده اند که می تواند وضعیت کشور را بغرنج تر کند.
مخالفان استقرار تاد در مجلس کره جنوبی می گویند که این اقدام و همکاری با آمریکا برای کشورشان نه تنها امنیت نمی آورد بلکه باعث تشدید تنش ها میان دو کره خواهد شد.
از سوی دیگر حزب حاکم «سائه نوری» که مایل به پیشبرد برنامه آرایش تاد است از اظهارات رییس مجلس کره جنوبی مبنی بر مخالفت با استقرار تاد به شدت انتقاد کرده است.
همین موضوع موجب شد تا امروز منازعات و مباحثات گسترده ای در صحن مجلس رخ داده و شروع کار پارلمان به تنش کشیده شود.
سه حزب سائه نوری (حزب حاکم)، مینجو و مردم (دو حزب مخالف) امروز بخش مهمی از کار خود را به بحث و مناقشه درباره تاد اختصاص دادند.
پیشتر دو حزب مخالف اعلام کرده بودند که به هیچوجه مایل به استقرار تاد نیستند و تحرکات نظامی از این دست را برای کره جنوبی خطرناک می دانند.
حزب حاکم محافظه کار بر این باور است که باید با استقرار تاد موافقت کرد زیرا برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی لازم است اما دو حزب دیگر می گویند که این اقدام، چین شریک بزرگ کره جنوبی را عصبانی کرده و باعث ناامنی های بیشتر در شبه جزیره کره خواهد شد.
بیشترین مناقشه زمانی رخ داد که «چونگ سیه کیون» رئیس پارلمان از حزب اصلی مخالف مینجو به شدت از حزب حاکم در همراهی با آمریکا برای استقرار تاد انتقاد کرد.
وی افزود: دولت نمی تواند با این رفتارها و عملکردهای خود پیروزی بدست آورد. حتی اگر مساله اجتناب ناپذیری در استقرار تاد باشد باید توجه داشت که افکار عمومی و بسیاری در کره در خصوص این مساله توجیه نشده اند و با آن مخالف هستند.
رییس پارلمان گفت که لازم است با کره شمالی مقابله شود اما دست زدن به اقدامات افراطی برای هر دو کره کاری نادرست است.
حزب حاکم که به شدت از این اظهارات عصبانی شده اعلام کرده است رییس پارلمان باید عذرخواهی کند و از این پس در هیچ رویداد پارلمانی مشارکت نخواهد کرد.
این حزب افزوده است که رییس پارلمان اصل بی طرفی را در این راستا مراعات نکرده و به نفع یک حزب مخالف موضعگیری کرده است.
حزب حاکم تهدید کرده است که چنانچه رییس پارلمان عذرخواهی نکند تمامی نشست های پارلمانی را تا پایان دوره فعلی تحریم خواهد کرد.
این حزب فقط در این پارلمان از 300 کرسی، 129 کرسی را در اختیار دارد و نتوانسته است حائز اکثریت کرسی های مجلس شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.