قدس آنلاین - اراک -احمدمختاری: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد تحقیق و تفحص از هفت منطقه آزاد کشور به دلیل ابهاماتی که در خصوص عملکرد آن ها وجود دارد، تقدیم هیات رییسه خانه ملت شد.

پیشنهاد تفحص هفت منطقه آزاد کشور تقدیم هیات رییسه خانه ملت شد

به گزارش قدس آنلاین ،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی علی اکبر کریمی افزود:تقاضای تفحص از این مناطق آزاد تجاری و صنعتی از دغدغه های نمایندگان خانه ملت بود و بررسی وضعیت واردات کالا تحت عناوین مختلف و شرایط نظارتی بر این مهم به عنوان محور تفحص مورد تاکید است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اهداف مهم مناطق آزاد تجاری و صنعتی تامین برای تقویت و تولید، اشتغال ، صادرات ، جذب سرمایه گذاری خارجی و ایجاد درآمد برای کشور است و مطرح شده که در موارد اشاره شده انحراف از اهداف پیش بینی شده وجود دارد.

کریمی ادامه داد: تفحص کنندگان می خواهندروشن شود که آیا مناطق آزاد تجاری کشور در راستای اهداف حرکت می کنند و یا نیاز به بازنگری در قانون و نظارت اصولی دارند.

وی اضافه کرد: اگر خانه ملت در جریان این تفحص به این نتیجه برسد که مناطق آزاد تجاری و صنعتی نتوانسته اند اهداف را تحقق بخشند، افزایش شمار این مناطق در کشور توجیه ندارد و باید ایرادهای عملکری به سرعت ترمیم شود. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح تفحص به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شده و پس از تعطیلات خانه ملت در دستور بررسی قرار می گیرد و پس از مراحل قانونی تحقیق و تفحص آغاز می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.