علیرضا رزم حسینی روز جمعه پیش از دعای ندبه در مهدیه مسجد صاحب الزمان (عج) کرمان افزود: توسعه در ۲۳ شهرستان استان کرمان از طریق مثلث توسعه اقتصادی در حال انجام است.

همه مناطق کرمان باید همزمان رشد کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، استاندارکرمان پیش از دعای ندبه در مهدیه مسجد صاحب الزمان (عج) کرمان افزود:: وحدت می تواند در جامعه کار، آبادانی و توسعه ایجاد کند و ما در این مسیر در حال حرکت هستیم.
استاندار کرمان تاکید کرد: ما در این استان تا حد توان درصدد اجرای مدیریت جهادی به جای مدیریت جناحی هستیم.
وی از امام جمعه کرمان به عنوان محور وحدت و پدر معنوی این استان یاد کرد و گفت: آرامش سیاسی موجود به برکت وحدت و همگرایی ائمه جمعه سراسر استان کرمان است.
رزم حسینی به نقل از امام جواد (ع) گفت: بالاترین عبادت اخلاص است و اگر ما در عمل، دعا و کارمان اخلاص داشته باشیم ثمره اش را خواهیم چید.
وی با بیان اینکه فداکاری و ایثارگری شهدا، فرهنگ شهادت را در تاریخ معاصر ایران اسلامی پدید آورد اظهار کرد: امنیت پایدار امروز کشور مدیون جانفشانی شهدا و ایثارگران است.
وی به جوانان توصیه کرد: خاطرات شهدا را برای آشنایی بیشتر با شیوه و منش این بزرگمردان مطالعه کنند.
استاندار کرمان گفت: جوانان، متن بالای مقبره شهید طایی را مطالعه کنند زیرا درس های بزرگی در آن نهفته که البته زندگی نامه همه شهدا سرشار از این پند و درس هاست.
وی همچنین با اشاره به جایگاه دعا در زندگی مسلمانان افزود: ائمه اطهار (ع) جایگاه دعا را به خوبی برای ما تبیین کرده اند و دعا به نوعی ابراز درخواست از خداوند است.
وی گفت: امروز ما در شرایطی قرار گرفته ایم که در حوزه فرهنگی آسیب های جدی پیدا کرده ایم و نتوانسته ایم آنطور که اسلام، امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی خواسته اند در بخش فرهنگی نهادسازی کنیم.
رزم حسینی تاکید کرد: گسترش فرهنگ دعا می تواند بسیاری از آسیب های فرهنگی را جبران و بخش زیادی از مشکلات فرهنگی جامعه را برطرف کند.
وی گفت: مشکلات فرهنگی با حضور و عزم جدی همه آحاد جامعه قابل حل است و هرگز قشر خاصی نمی تواند به تنهایی این موانع را برطرف کند.
استاندار کرمان افزود: موسسات فرهنگی باید در حوزه های فرهنگی طرح های جوان پسند ارائه دهند تا مساجد و تکایا توسط جوانان پر شود.
وی با اشاره به فرهنگ ایثارگری و شهادت طلبی دوران جنگ تحمیلی گفت: چرا اکنون نمی توانیم از این فرهنگ در راستای رفع مشکلات استفاده کنیم.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه ما در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه غفلت کرده ایم تصریح کرد: امروز همه ما در قبال جامعه مسئول هستیم و همه باید با امر به معروف و نهی از منکر یکدیگر را کمک کنند و این دستور اسلام است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات انجام شده در دولت تدبیر و امید اشاره و تصریح کرد: نخستین خدمت این دولت انجام بیمه سلامت بود.
رزم حسینی اظهار کرد: دولت یازدهم با اجرای طرح نظام سلامت دغدغه مردم را در بخش هزینه های درمانی کاهش داد.
وی گفت: با اجرای این طرح روستاییان 5 درصد و ساکنان شهرها حدود 10 درصد از هزینه های بیمارستانی را می پردازند.
وی تاکید کرد: امروز همه افراد جامعه زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند و کمبودهای دارویی در کشور برطرف شده است.
استاندار کرمان به کمبود تخت های بستری در استان کرمان اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی بزرگترین بیمارستان جنوبشرق کشور با 750 تختخواب در بیمارستان شفا کرمان آغاز شده است.
وی گفت: دولت یازدهم تورم 40 درصد را به 9 درصد رسانده و این اقدام، قدرت خرید مردم را افزایش داده و یکی از اقداماتی که دولت یازدهم انجام داد مبارزه با تورم است.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: البته رکود هم داریم اما امسال سال رونق اقتصادی است.
وی گفت: از اول سال جاری تاکنون 500 واحد صنعتی با 150 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش در اختیار جوانان گذاشته شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری به 800 میلیارد تومان برسد.
وی اظهار کرد: سال گذشته 170 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی برای 13 هزار جوانان کرمانی پرداخت شد که البته حدود 20 میلیارد تومان از این پول جذب نشد.
استاندار کرمان گفت: فرهنگ کار باید در جامعه گسترش پیدا کند و اکنون کار دولتی وجود ندارد و دولت به اندازه کافی بزرگ شده است.
وی ادامه داد: آموزش رایگان فنون مختلف به جوانان جویای کار توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای ارائه می شود.
وی گفت: امسال بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با بهره 4 درصد در بخش خوداشتغالی به جوانان کرمانی پرداخت می شود و جوانان علاقمند می تواند از این تسهیلات استفاده کنند.
رزم حسینی افزود: سال گذشته 25 هزار نفر در استان کرمان با افتتاح پروژه ها در حوزه های مختلف اقتصادی، میراث فرهنگی و کشاورزی مشغول به کار شدند.
وی گفت: 5 هزار و 200 میلیارد تومان پروژه در شهر کرمان در حال اجراست که همه منابع از بخش غیردولتی تامین می شود که این موسسات به صورت اعتباری برای این شهر در حال کار هستند.
استاندار کرمان بیان کرد: طی امسال و سال آینده بخش زیادی از تقاطع های غیر همسطح شهر کرمان به بهره برداری می رسد و مشکل ترافیک این شهر برطرف می شود.
وی با اشاره به آسیب دیدن کسبه میدان آزادی از اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح این مکان افزود: ما درصدد جبران این آسیب هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.