قدس آنلاین- اراک- احمد مختاری: نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه انگور خنداب، خام و بدون فرآوری از منطقه خارج می شود، در همین راستا مذاکراتی انجام شده تا کشمش را با قیمت مناسب خریداری و حداکثر ارزش افزوده نصیب کشاورزان شود و دلالان نتوانند منافع کشاورزان را به یغما ببرند.

دلالان، کشمش خنداب را به یغما می برند/ مذاکرات اولیه برای صادرات این محصول انجام شده است

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ساماندهی فروش و فرآوری محصولات زراعی و باغی در خنداب گفت: وظیفه پیگیری برای امور اجرایی از جمله بجث توسعه صنعتی به عهده دولت و مسئولین دولتی است، نمایندگان مردم در راستای وظایت نظارتی و کمک به روند توسعه و عمران و پیشرفت منطقه تلاش می کنند.

کریمی با اشاره به این که در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان خنداب پیگیری‌هایی انجام شده، اظهار کرد: با وجود این که شهرستان خنداب در حوزه کشاورزی، تولیدات کشاورزی بالایی دارد، صنایع تبدیلی می تواند محصولات زراعی و باغی را در فصلی که تقاضا برای مصرف تازه خوری محصولات وجود ندارد، از وارد آمدن ضرر و زیان به کشاورزان جلوگیری کند.

وی افزود: مذاکراتی با مجموعه سرمایه گذاران بخش خصوصی و مجموعه هایی از سرمایه گذاران که مربوط به بنیادها، نهادها و صندوق های بازنشگستگی‌اند انجام شده، با توجه به گوجه و انگور تولیدی در منطقه خنداب و فرآوری محصولات باغی، مذاکرات اولیه برای تاسیس کارخانجات مرتبط با سرمایه گذاران انجام شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ساماندهی فروش و فرآوری کشمش در شهرستان خنداب را مهمترین مبحث شهرستان در حوزه کشاورزی عنوان کرد و گفت: با توجه به این که محصول زیادی از انگور در منطقه وجود دارد، ساماندهی کشمش در شهرستان خنداب بحث مهمی است که باید پیگیری شود، متاسفانه این محصول خام و بدون فرآوری از منطقه خارج می شود و به شهرستان‌هایی مثل ملایر و ... انتقال پیدا می کند، در همین راستا مذاکراتی انجام شده تا تضمین خرید وجود داشته باشد و کشمش باغداران با قیمت مناسب خریداری وحداکثر ارزش افزوده نصیب کشاورزان شود و دلالان نتوانند منافع کشاورزان را به یغما ببرند. وی متذکر شد: در خصوص بسته بندی و صادرات دیگر محصولات باغی به خارج از کشور نیز مذاکراتی با صادر کنندگان کشمش در سطح کشور انجام شده، اگر نتایجی حاصل شد اطلاع رسانی خواهیم کرد.

کریمی تصریح کرد: اگر بخش خصوصی امسال وارد شود و بتوانیم بخش خصوصی را با تعاون روستایی و خدمات کشاروزی سازماندهی کنیم، امید است که در فصل خرید کشمش اتفاقات خوبی بیفتد. وی خاطرنشان کرد: پیگیری های لازم در حد و وسع امکاناتی که در منطقه خنداب وجود دارد انجام خواهیم داد تا کشاورزان در فروش کشمش دچار مشکل نشوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.