احمدی با انتقاد از قرارداد بانک مرکزی با FATF، گفت: جامعه دانشجویی کشور از موضوع این قرارداد همواره ابراز نگرانی کرده است.

جامعه دانشجویی نگران پیامدهای قرارداد FATF

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، علیرضا احمدی دبیر اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل با انتقاد از قرارداد بانک مرکزی با FATF، گفت: قرارداد همکاری بانکی ایران با FATF باعث می‌شود که اطلاعات پولی و مالی کشور ما در اختیار بیگانگان قرار گیرد که این مسئله خلاف مصالح ملی است.

وی با بیان اینکه جامعه دانشجویی کشور از موضوع قرارداد با FATF همواره ابراز نگرانی کرده است، افزود: دولتمردان باید دقت بیشتری نسبت به این مسئله داشته باشند تا نتایج آن باعث نشود تا برجام دیگری تکرار شود.

دبیر اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه مسئله FATF باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد، تأکید کرد: ما انتظار داریم که مجلس به عنوان خانه ملت و نهادی که باید نسبت به عملکرد دولت نظارت داشته باشد در کنار سازمانها و نهادهای دیگر وظیفه‌اش را انجام دهد و نمایندگان دقت بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند که بیگانگان از طریق FATF بر امور مالی ایران مسلط شوند.

احمدی یکی از مهم‌ترین علل طرح همکاری ایران با FATF را تسلط کامل بر گردش مالی کشور ما در جهت حمایت از حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت دانست و افزود: مسئولین ما باید هوشیاری بیشتری نسبت به این مسئله داشته باشند و این اقدام ننگین را انجام ندهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است در FATF  تعهدات‌ ما براساس کارگروه ویژه اقدام مالی، موجب زیان برای کشور شود، این از نظر ما قابل قبول نیست و مجلس و نمایندگان هم باید نقش پر رنگ‌تری در این حوزه ایفا کنند.

به گزارش تسنیم، مأموریت اصلی اتحادیه بین‌المللی مبارزه با پول‌شویی(FATF)، مبارزه با تأمین مالی تروریسم و تأمین مالی فعالیت‌های اشاعه‌ای است، این نهاد از سال 2008 میلادی و با شروع دور جدید تحریم‌های مالی ایران از سوی آمریکا(تحریم دلار U-Yurn) ایران را در لیست کشورهای نگران‌کننده و غیرهمکار قرار داد و از سال 2010 میلادی و پس از قطعنامه 1929، ایران را در لیست سیاه این گروه قرار داده و اقدامات متقابل به کشورهای دیگر در قبال ایران را نیز توصیه کرده است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس در نشست علنی خانه ملت در روز یکشنبه 13 تیر در تذکری، درباره سرکشی اتحادیه مبارزه با پول‌شویی به حساب ایرانیان و همکاری بانک مرکزی با این اتحادیه هشدار داده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.