بر اساس جدیدترین نظرسنجی تنها ۴۴ درصد شهروندان آلمانی به دوره چهارم موفق صدر اعظمی برای مرکل اعتماد دارند و وی را فاکتور درستی برای غلبه بر چالش‌های آینده کشورشان می‌دانند.

آلمانی‌ها مرکل را مناسب نمی‌دانند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس جدیدترین نظر سنجی، به اعتقاد اکثر شهروندان آلمانی آنگلا مرکل دیگر فاکتور درستی برای غلبه بر چالش های آینده آلمان نیست.

به این ترتیب تنها کم تر از نیمی از شهروندان آلمانی به صدر اعظم آلمان در راستای غلبه بر چالش های آینده کشورشان اعتماد داشته و خواستار دوره چهارم صدر اعظمی وی هستند.

بر اساس این نظر سنجی که موسسه امنید انجام داده است تنها 44 درصد شهروندان آلمانی به دوره چهارم موفق صدر اعظمی برای مرکل اعتقاد دارند.

همچنین یک نظر سنجی آ ار دی آلمان اخیرا از کاهش چشمگیر محبوبیت مرکل در بین شهروندان آلمانی خبر داده است.

تنها نکته مثبت برای مرکل این است که با وجود 44 درصد موافقت با دوره بعدی صدر اعظمی برای وی همچنان شرایطی بهتری از دیگر رقبای داخل حزبی و حزب سوسیال دموکرات دارد.

بر اساس این نظر سنجی 38 درصد شهروندان آلمانی به اشتاین مایر در این باره که در دور بعد صدر اعظم موفقی برای کشورشان خواهد شد اعتماد دارند. 16 درصد نیز در این راستا به "زیگمار گابریل"، معاون صدر اعظم آلمان رای داده اند.

همچنین 26 درصد شهروندان آلمانی نیز انتظار دارند که "هورست زیهوفر" رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان به عنوان صدر اعظم آینده کشورشان بتواند بر چالش های موجود غلبه کند. 15 درصد نیز در این باره به وزیر دفاع آلمان اعتماد دارند.

موسسه امنید این نظر سنجی را در فاصله بین 31 آگوست تا اول سپتامبر از بین 1006 نفر از شهروندان آلمانی واجد شرایط انجام داده است. انتخابات پارلمانی آینده در اواخر سال 2017 در آلمان برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.