استاد دانشگاه دافوس گفت: نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران امروز یکی از بازوان توانمند کشورهای منطقه در مبارزه با گروه های تروریستی است که به درخواست کشورهای همسایه با آنها همکاری می کنند از این رو اقدام موثر ایران را در پیشبرد مشکلات منطقه و جهان باید به فال نیک گرفت.

"نیروی قدس سپاه" بازوی توانمند کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم/ فرماندهان با تصمیم نظام در عرصه های مختلف حضور پیدا می کنند
به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان ف عباسعلی منصوری آرانی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره ابراز نگرانی فرماندهی ارتش امریکا پیرامون فعالیتهای نیروهای دفاعی ایران از جمله فرماندهان نیروی قدس در منطقه و بخصوص خلیج فارس اظهار کرد: اینکه نیروهای آمریکایی و یا سایر کشورها پیرامون گسترش فعالیت های دفاعی ایران در عرصه منطقه و جهان اظهار نظر کنند امری عادی است اما این موضوع را نیز باید در نظر بگیرند که ما اجازه نخواهیم داد آنها کوچکترین دخالتی را در امور دفاعی ما داشته باشند.
وابسته نظامی سابق ایران در عربستان افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع و همکاری متقابل با کشورهای مختلف در عرصه دفاعی اقدامات گوناگونی را انجام می دهد که بدون شک در منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: حضور مستشاری نیروهای مختلف ایران در کشورهای مختلف جهان سبب شده است تا آمریکایی ها و دوستان آنها از گسترش قدرت دفاعی ایران و هوشیاری فرماندهان ما ابراز نگرانی کنند که این رویه امری طبیعی است اما از نظر ما هیچ اهمیتی ندارد و ایران به رویکردی که در عرصه دفاعی اتخاذ کرده است ادامه خواهد داد.
این استاد دانشگاه دافوس تاکید کرد: اساساَ نیروهای مسلح ایران امروز با وجود فرماندهان قوی و هوشیار در عرصه منطقه و جهان به شکلی قدرتمند و با هیبت و عظمت وارد عمل شده اند و اثبات کرده اند که اجازه نخواهند داد تا دشمنان و تحقیر کنندگان ایران به فکر حمله و تهاجم به کشورمان باشند.
منصوری آرانی با بیان اینکه ما از تمامی نیروهای مسلح‌مان برای به لرزه درآوردن پشت دشمن استفاده خواهیم کرد، تاکید کرد: اینکه نیروهای مسلح ایران اعم از ارتش، سپاه و بسیج فرای مرز جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند به دلیل توان بالای نظامی ایران بوده است از این رو ما همکاری خود را در این حیطه با توجه به درخواست کشورهای دوستمان ادامه خواهیم داد.
وی با بیان اینکه ابراز نگرانی مقامات آمریکایی از قدرت دفاعی ایران را باید به فال نیک گرفت، خاطر نشان کرد: استراتژی ودکترین ایران درعرصه دفاعی بر موضوع بازدارندگی استوار است و ما بر همین مبنا دکترین خود را در عرصه دفاعی فعال می کنیم لذا اگر کسی و کشوری از قدرت بازدارندگی ایران می ترسد مقصر خودش است و باید تفکرات و ایده هایش را تغییر دهد زیرا امکان تغییر در رویکرد ایران به هیچ وجه وجود ندارد.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: به کار بردن اصطلاح فرماندهان خودسر نیروهای قدس از سوی مقامات آمریکایی هیچ وجاهتی ندارد زیرا فرماندهان ما در طیف های مختلف نیروهای مسلح از جمله سپاه بنا را بر صلاحدید نظام در عرصه های مختلف حضور پیدا می کنند.
این استاد دانشگاه دافوس تاکید کرد: نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ایران امروز یکی از بازوان توانمند کشورهای منطقه در مبارزه با گروه های تروریستی است که به درخواست کشورهای همسایه با آنها همکاری می کنند از این رو اقدام موثر ایران را در پیشبرد مشکلات منطقه و جهان باید به فال نیک گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.