قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی، از ۴ طرح دانش‌بنیان نخستین دستگاه بازیافت و احیا روغن توربین، هیدرولیک موتور و نانوکاتالیست جهان، سیستم احیا چاه‌های آب، سیستم فوران‌گیر چاه‌های نفت و سامانه همیاب ۲۴ در پارک علم و فناوری خراسان رونمایی کرد.

۴ طرح شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان رونمایی شد
به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، از 4 طرح دانش‌بنیان نخستین دستگاه بازیافت و احیا روغن توربین، هیدرولیک موتور و نانوکاتالیست جهان، سیستم احیا چاه‌های آب، سیستم فوران‌گیر چاه‌های نفت و سامانه همیاب 24 در پارک علم و فناوری خراسان رونمایی کرد.
محسن قدریان، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نماد نیرو خراسان، در مراسم رونمایی از دستگاه بازیافت و احیا روغن توربین، هیدرولیک موتور و نانوکاتالیست اظهار کرد: بازیافت و احیای روغن ایرانی، هیدرولیک موتور، نانوکاتالیست برای نخستین‌بار در جهان در شرکت ما ثبت اختراع شده و از 2 سال گذشته روند ساخت این دستگاه عملیاتی شد و حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای ساخت آن هزینه شد.
وی با بیان اینکه اهمیت محیط ‌زیست باعث شد تلاش کنیم نفت ‌خام و منابع زیرزمینی را تجدید کنیم، اضافه کرد: در تمام نیروگاه‌ها توربین‌ها مصرف روغن بالایی دارند که با تصفیه‌سازی روغن در همان لحظه می‌توان تا حد زیادی در مصرف آن صرفه‌جویی کرد؛ از طرفی با این کار آلودگی ناشی از تصفیه روغن در محیط ‌زیست نیز کاهش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت نماد نیرو خراسان تصریح کرد: اهمیت به تحقیقات سرلوحه شرکت ماست و استفاده از تکنولوژی روز دنیا را دنبال می‌کنیم و کپی‌برداری و مهندسی معکوس در این شرکت رخ نمی‌دهد.
بهروز فتح‌آبادی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سامانه همیاب 24 نیز در مراسم رونمایی از این سامانه اظهار کرد: سامانه همیاب 24 بزرگترین سامانه دیجیتال درکشور محسوب می‌شود و از جمله مزایای آن اطلاع‌رسانی سریع، کاهش هزینه‌ها و به دنبال آن صرفه‌جویی اقتصادی در کشور است.
وی ادامه داد: این سامانه اولین سامانه خدمات اجتماعی است که می‌تواند به کشورهای خاورمیانه صادر شود. این سامانه در استان خراسان، تهران، شمال ایران و شیراز را تحت پوشش قرار داده و فرهنگ‌سازی آن برای سایر شهرهای کشور نیز در حال انجام است.
سیدجواد کاظمی، مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان پارت، فلات، پارس پارک علم و فناوری خراسان نیز در حاشیه رونمایی از دستگاه فوران‌گیر چاه‌های نفت تصریح کرد: ساخت مخازن نفتی در کشور افت و خیزهایی در چاه‌ها به دنبال دارد زیرا این مخازن گازی هستند. به همین دلیل پیش از نصب باید چاه‌ها ایمن‌سازی شوند.
وی ادامه داد: دستگاه فوران‌گیر چاه‌های نفت برای ایمن‌‌سازی‌، کنترل فشار، جلوگیری از انفجار، نشت گازهای سمی، مدیریت هوشمند یک چاه نفت برای نخستین بار در جهان با تجهیزات کاملا بومی ساخته شده و تمامی تجهیزات آن از داخل استان تامین شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.