قدس آنلاین- اراک احمد مختاری: معاون مدیر عامل تأمین اجتماعی در امور حقوقی و پارلمانی گفت: تامین اجتماعی ۴۱ میلیون نفر مخاطب دارد و هر اقدام تأمین اجتماعی به عنوان یک سازمان بزرگ اقدامی ملی است

خدمت‌رسانی تامین اجتماعی به ۴۱ میلیون نفر/اداره تامین اجتماعی فراهان مستقل می شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین؛ با وجود گذشت چندین سال از شهرستان شدن فراهان هنوز برخی از ادارات در این منطقه مستقر نشده‌اند که این مسئله موجب نارضایتی شهروندان شده و انتظار مراجعه کنندگان را برآورده نمی کند.

در حال حاضر در شهرستان فراهان یک شعبه تامین اجتماعی وجود دارد که مردم از خدمات محدود این شعبه گلایه‌مند هستند. این شهرستان با دارا بودن ۳۵ هزار نفر جمعیت و ۴ هزار بیمه شده هنوز فاقد اداره تأمین اجتماعی است و مردم ناچارند برای تمدید و یا دریافت دفترچه به اراک و یا تفرش مراجعه کنند.

بیمه گذاران تامین اجتماعی در شهرستان فراهان خواستار استقرار این سازمان برای دسترسی آسان و استفاده بیشتر از خدمات آن در محل سکونت خود هستند. اکنون تامین اجتماعی این شهرستان با ۴ هزار نفر بیمه شده این سازمان در شهرستان فراهان شرایط ارتقا را دارد و این مساله به مسئولان تامین اجتماعی استان منعکس شده است.

وجود شعبه مستقل زمینه فعالیتهای اطلاع رسانی برای جذب بیشتر به سمت استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی را فراهم می‌کند و همچنین سبب می‌شود مراجعه کنندگان در استفاده از خدمات بیمه ای دچار مشکل نشوند. امروز جلسه بررسی مسائل و مشکلات اداره تأمین اجتماعی شعبه فرمهین با حضور معاونت امور حقوقی و پارلمانی سازمان تأمین اجتماعی کشور و مشاور مدیر عامل و مدیر کل امور استانهای سازمان تأمین اجتماعی در فرمانداری فراهان برگزار شد.

عبدالرحمان تاج الدین، معاون مدیر عامل تامین اجتماعی در امور حقوقی و پارلمانی در این جلسه گفت: سازمان تأمین اجتماعی توانسته به دور از حاشیه‌ها بر روی ریل خدمتگزاری حرکت کند. تاج‌الدین با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی با ظرفیت ۶۰ هزار نفری خدمت به بیمه‌شدگان را انجام می‌دهد، افزود: این سازمان در وضعیت کنونی اقتصاد کشور که به دلیل هجمه‌های دشمن دچار مشکل شده است با تدبیر و با استفاده از نیروی انسانی در سال ۹۵ بیش از ۵ هزار میلیارد تومان تجهیز و توزیع منابع داشته است.

معاون مدیر عامل تأمین اجتماعی در امور حقوقی و پارلمانی با بیان اینکه سازمان ۳ میلیون بازنشسته را در کشور ساماندهی کرده است، اظهار کرد: حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی حتی یک روز هم تاخیر نداشته است.

وی افزود: این سازمان به عنوان تنها نهاد بیمه‌ای کشور با برنامه محوری فعالیت‌های اصلی خود را ادامه می‌دهد. تاج الدین با اشاره به پرداخت ماهانه ۴۲ هزار میلیارد ریال جهت تجهیز و ۳۰ هزار میلیارد ریال جهت حقوق مستمری‌بگیران در سال گذشته اظهار کرد: در پی برقراری تعاملات سازنده سال گذشته این سازمان به عنوان دستگاه برتر کشوری در بالاترین سطح تعامل با دستگاه‌های قضایی و قانون‌گذاری شناخته شد.

تاج‌الدین با تاکید به اینکه تجربیات امروز سازمان تأمین اجتماعی مورد توجه سازمان‌های بین‌المللی است، افزود: در سه سال اخیر در تجهیز بیمارستان‌ها، توسعه ناوگان آمبولانسی و تجهیز مراکز درمانی به اندازه ۱۰ سال ماقبل فعالیت انجام شده است.

وی با اشاره به استقرار اداره تامین اجتماعی فراهان گفت: بر اساس آمار سال ۹۱ سازمان تامین اجتماعی میزان بیمه شدگان تامین اجتماعی شهرستان فراهان، ۲ هزار و ۴۰۰ نفر بوده است و با توجه به توسعه شهرستان این آمار افزایش یافته است.

تاج الدین خاطر نشان کرد: تامین اجتماعی ۴۱ میلیون نفر مخاطب دارد و هر اقدام تأمین اجتماعی به عنوان یک سازمان بزرگ اقدامی ملی است. در این جلسه مقررشد که پیشنهاد استقرار اداره تامین اجتماعی شهرستان فراهان در هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی کشور مطرح شود و با تصویب این هیئت و تامین اعتبارات در سال ۹۶ اداره تامین اجتماعی فراهان مستقل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.