قدس آنلاین- اراک - احمد مختاری: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: خط مقدم بهداشت و سلامت روستاهاست، زیرا مواد غذایی از این بخش‌ها تأمین می‌شود و در صورت عدم سلامت خطرات بسیاری را متوجه افراد می‌کند.

خط مقدم بهداشت و سلامت روستاهاست

علی اکبر کریمی در نشست مجمع نمایندگان استان مرکزی با حضور مدیران حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: توجه به حوزه بهداشت و درمان یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است و دولت با اجرای طرح تحول نظام سلامت بخش قابل توجهی از مشکلات این حوزه را برطرف کرده است.

وی با اشاره به اهمیت بهداشت و سلامت مردم ادامه داد: خط مقدم بهداشت و سلامت در روستاهاست، زیرا مواد غذایی از این بخش‌ها تأمین می‌شود و در صورت عدم سلامت خطرات بسیاری را متوجه افراد می‌کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهداشت تضمین کننده سلامت در جامعه است، تاکید کرد: باید در بخش ارتقای سطح بهداشت جامعه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد و با جدیت بیشتری در حوزه بهداشت و درمان گام برداشته شود. کریمی افزود: در حوزه بهداشت و درمان در تربیت متخصص طراز عرضه و تقاضا برابر نیست و هم‌اکنون با کسری و کمبود متخصص و تجهیزات مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تقویت حوزه پژوهش و انجام پژوهش‌های جدید باید مورد توجه قرار گیرد و علوم پزشکی در این حوزه باید پیشتاز باشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مورد مقوله آلودگی هوا و آثار آن نیز می‌طلبد قضاوت علمی شفاف و روشنی که قابل استناد باشد، ارائه شود.

کریمی گفت: بر اساس آمار و اطلاعات سرانه و میانگین ناباروری در استان از سطح کشور بالاتر است که برخی معتقدند با آلایندگی بی‌ارتباط نیست و در این حوزه باید کار جدی‌تری انجام شود.

وی اظهار کرد: مراکز درمان ناباروری استان باید توسعه و گسترش یابد و در این مرکز تجهیزات افزایش پیدا کرده و از نیروهای متخصص استفاده شود.

نماینده دیگر مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در رابطه با سرطان ارتباط معناداری بین این بیماری و آلودگی هوا وجود دارد.

سیدمهدی مقدسی بیان کرد: با توجه به اینکه میزان ابتلا به سرطان در بین مردم استان بسیار بالاتر از نرم کشوری است، باید در این حوزه غربالگری و آزمایش انجام شود تا سهم هر کدام از آلاینده‌ها در این بیماری مشخص شود. وی ادامه داد: حوزه بهداشت و درمان باید جزو برجسته‌ترین حوزه‌ها در سفر رئیس جمهور باشد و به منظور بیان مشکلات و حل آنها مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.