سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد بازگشت رامین رضاییان به جمع سرخپوشان به برانکو تحمیل نشده چرا که او بازیکن با کیفیتی است.

رضاییان تحمیلی نیست/ دو دلیل باعث شد قطر را ببریم/ منتظر قهرمانی پرسپولیس هستیم

به گزارش قدس آنلاین، اتفاقات دیدار تیم های ملی ایران و قطر و همچنین شرایط روز پرسپولیس سوژۀ صحبت های کارشناسی حمید درخشان در این گفت و گو است. سرمربی سابق پرسپولیس و ملی پوش سال های دور فوتبال ایران به سوالات خبرنگار ما در مورد تیم ملی، پرسپولیس و اتفاقات دیگر پاسخ داد.
* قدس آنلاین: بعد از حضور در تیم خونه به خونه بابل کمتر خبری از شما می شنویم؟
- درخشان: همین گوشه و کنارهای فوتبال هستیم. جالب است وقتی حرف می زنیم می گویند چرا مدام انتقاد داری؟حرف هم نزنیم این می شود.

* خب انتقاد اگر سازنده باشد نباید باعث نارحتی کسی بشود؟
- من هم همیشه سعی کرده ام نقطه نظراتم را درست بگویم.

* شروع کار تیم ملی در راه صعود به جام جهانی روسیه را چطور دیدید؟
- خب آن چه که از لحاظ فنی انتظارش را داشتیم از تیم ملی ندیدیم. اما مسئلۀ مهم کسب 3 امتیاز بازی بود و قرار گرفتن در صدرجدول گروه که به آن رسیدیم.

* کیفیت فنی بازی را چگونه ارزیابی می کنید؟
- اگر درست بررسی کنیم و بگوییم اگر آن حادثه رخ نمی داد و دروازه بان قطر دچار آن اشتباه نمی شد ما در این بازی به گل نمی رسیدیم.به هرحال اشکالاتی دیده شد که کادرفنی تیم ملی می توانند در جهت رفع آنها کوشش کنند.

* کار کدام یک از خطوط تیم ایران را بهتر دیدید؟
- به اعتقاد من خط دفاع به رهبری سیدجلال حسینی بهتر از باقی خطوط کار کرد. فورواردها و هافبک های تیم باید بیشتر به هماهنگی برسند. دفاع های کناری ما برابر قطر با نفرات جلوی خود که طارمی و جهانبخش بودند هماهنگی نداشتند.

* حالا با حریف بعدی ایران چگونه باید رو به رو شد؟
- چین تیم خیلی خوبی است و در خانه حریف دست و پا بسته ای نیست. باید با ضریب هوشی بالاتری به مصاف این تیم برویم. رطوبت بالای محل برگزاری مسابقه می تواند ملی پوشان ما را اذیت کند. باید بتوانیم روند بهتری در این بازی نسبت به دیدار برابر قطر داشته باشیم. به نظر من کسب حداقل امتیاز هم از بازی برابر چین می تواند برای ما خوب باشد.

* شما جزو اولین لژیونرهای فوتبال ایران در تیم های قطری بودید. فوتبال این کشور کوچک حاشیۀ خلیج فارس چه تغییری نسبت به آن زمان کرده است؟
- دیگر نی توانیم قطر را به سادگی سال های قبل ببریم. آنها 28 سال است تلاش کردند، مربی و بازیکن خوب خارجی آورده اند تا بتوانند روزی در ورزشگاه آزادی بازی خوبی که دیدیم را برابر تیم ملی ایران به نمایش بگذارند. آنها رو به جلو حرکت کرده اند و ما درجا زده ایم. تلاش قطر ثابت کرد که برای صعود به جام جهانی تا دندان مسلح شده اند.

* شانس صعود ایران به جام جهانی روسیه را چقدر می دانید؟
- خب ما برای رسیدن به این هدف کار سختی را پیش رو داریم. به جز قطر باید قدرت کره جنوبی، چین و ازبکستان را هم در نظر بگیریم. ما نمی توانیم با وجود شکست دادن قطر منکر بازی خوب آنها بشویم. دو اتفاق کمک کرد تا ما در این دیدار به پیروزی برسیم. به طور حتم در بازی برگشت در دوحه برابر این تیم کار سختی خواهیم داشت. حالا البته باید صبر کرد و دید تا آن موقع شرایط جدول این گروه چگونه رقم خواهد خورد.

* بازی برابر قطر حواشی زیادی هم بخصوص روی نیمکت ایران داشت؟
- متاسفانه این رفتارها ما را گرفتار مشکلاتی خواهد کرد.این تنش روی نیمکت می تواند به بازیکن داخل زمین منتقل گردد.نیمکت نشینان ما بیشتر باید مراقب رفتار خود باشند. شما سرمربی قطر را دیدید؟ مثل یک جنتلمن واقعی با وجود آن که شکست خورده بود و آن رفتارها را با گروهش داشتیم، چه رفتاری کرد؟ هرکسی جای او بود شاید این گونه رفتار نمی کرد. عملکرد سرمربی قطر در آن شرایط و فشار بالا برای ما یک درس اخلاق بود.

* در خصوص شرایط روز پرسپولیس که بیشتر تحت تأثیر بازگشت رامین رضائیان بود چه نظری دارید؟
- خب واقعیت این است که پرسپولیس بزرگتر از هر بازیکنی است. حالا نباید به این مسئله خیلی توجه کنیم. این مورد یک بار اتفاق افتاد و باید فراموش شود. وضعیت تیم ملی ما هم از باشگاه ها نشأت می گیرد. بازیکن باید در باشگاه از لحاظ روحی، روانی و فنی تقویت شود و در اختیار تیم ملی قرار بگیرد.

* صحبت هایی مطرح بود که برانکو مخالف این اتفاق است و باشگاه در صدد تحمیل رضائیان به سرمربی پرسپولیس می باشد.و البته در آخر هم رامین به پرسپولیس بازگشت؟
- در یک قسمت از این ماجرا رامین مقصر است. اما او بازیکن بدی نیست که بخواهد به تیم تحمیل گردد. در نهایت این سرمربی تیم است که تصمیم می گیرد از کدام بازیکن بازی بگیرد. شاید روی نیمکت 5 بازیکن خوب داشته باشد. اما تنها از 2 نفر آنها استفاده کند. در این ماجرا باشگاه تلاش کرد تا یک نیروی خوب را برای کار برانکو و پرسپولیس وارد کند.

* البته شنیده می شد که نفراتی درون تیم مخالف بازگشت رضائیان بوده اند؟
- بازیکن نباید در خصوص این مسائل تصمیم گیرنده باشد. بازیکن قرارداد بسته و پولش را گرفته. بنابراین باید حرفهای رفتار کند و تمام تمرکزش را تنها برای خوب تمرین و خوب بازی کردن بگذارد.

* درست یا اشتباه بازیکن سالاری در تیم های باشگاهی وجود دارد؟
- بله و البته این موضوع از قدیم بوده و مختص به زمان حال نیست. امیدوارم روزی بازیکن سالاری در فوتبال ایران از بین برود.

* با توجه به جمیع جهات پرسپولیس در این فصل به کجا خواهد رسید؟
- به نظر من همه چیز در بهترین شرایط خودش قرار دارد. مدیریت خوب باشگاه به موقع پول را به تیم تزریق می کند. شرایط و امکانات لازم برای تیم در بهترین حد خود فراهم است. همه چیز به خوبی پیش می رود و با این شرایط تنها باید منتظر قهرمانی پرسپولیس در انتهای فصل باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.