قدس آنلاین – گیلان – مریم غلامپور : فرمانده پلیس راه گیلان از اجرای طرح کنترل پایان تعطیلات تابستان سال ۹۵ در جاده‌های این استان خبر داد و گفت: این طرح از ۲۰ شهریور تا دوم مهر ماه امسال اجرایی می‌شود.

اجرای طرح کنترل پایان تعطیلات تابستان ۹۵ در جاده‌های گیلان/ به‌کارگیری ۱۰۰ تیم محسوس و نامحسوس

مهیار رستگار در جمع خبرنگاران با ارائه آماری از وضعیت حوادث رانندگی در جاده‌های گیلان طی پنج ماه نخست امسال، اظهار کرد: در پنج ماه نخست امسال 218 نفر در حوادث رانندگی جاده‌ای گیلان کشته شدند که به‌جز آمار تلفات شهری است.

وی با بیان اینکه آمار کشته‌های مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 نفر کاهش دارد، افزود: در طول سال بیش از 400 نفر در حوادث رانندگی گیلان کشته می‌شوند.

فرمانده پلیس راه گیلان تعداد مجروحان حادثه را سه هزار و 810 نفر در حوادث رانندگی جاده‌ای استان در مدت مذکور عنوان کرد و گفت: افرادی بر اثر بی‌احتیاطی و عدم رعایت قوانین رانندگی از صدمات جزئی و از کارافتادگی را متحمل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آمار مجروحان مذکور حدود 8 درصد کاهش دارد، تصریح کرد: روند تصادفات جرحی را کنترل می‌کنیم.

رستگار 31 درصد کشته‌های جاده‌های گیلان را مربوط به راکبان موتورسیکلت و 50 درصد نیز عابران پیاده دانست و افزود: در ناوگان حمل و نقل عمومی کمترین تلفات را در استان داریم.

وی وضعیت گیلان در بحث تصادفات ناوگان حمل و نقل عمومی را جزو استان برتر کشور نامید و گفت: در ناوگان باربری نیز جزو استان موفق هستیم.

فرمانده پلیس راه گیلان سه دلیل متداول در وقوع تصادفات رانندگی در جاده‌های گیلان را دارای بیشترین عامل تاثیرگذار خواند و خاطرنشان کرد: عدم توجه به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و انحراف به چپ بیشترین دلایل وقوع تصادفات رانندگی در گیلان است.

وی بی‌توجهی به جلو را خطای انسانی دانست و تصریح کرد: در حوادث دوربرگردان‌ها جاده‌ها عامل تاثیرگذار بوده و خطای انسانی را بیشتر می‌کند.

رستگار بیشترین ساعت وقوع تصادفات مرگبار را بین 20 تا 24 شب ذکر کرد و یادآور شد: میزان روشنایی در جاده‌های اصلی و فرعی در این زمینه مهم است.

وی با بیان اینکه جاده‌های اصلی و فرعی گیلان فاقد روشنایی است، یادآور شد: در تاریکی هوا کمبود روشنایی وجود داد و به همین دلیل 13 درصد حوادث بر اثر واژگونی رخ می‌دهد.

فرمانده پلیس راه گیلان از اجرای طرح کنترل پایان تعطیلات تابستان سال 95 در جاده‌های این استان خبر داد و گفت: این طرح از 20 شهریور تا دوم مهر ماه امسال اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مدت مذکور از 500 نیروی پلیس راه برای کنترل ترافیک جاده‌های گیلان استفاده می‌شود، متذکر شد: در این مدت 100 تیم محسوس و نامحسوس با 9 درصد رشد در جاده‌های استان به‌کارگیری می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.