۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 419792

نشریه «مونشنر مرکور» در گزارشی از تصمیم سه بانک ایرانی برای افتتاح شعبه در مونیخ با هدف کمک به تقویت روابط تجاری با شرکتهای آلمانی خبر داد.

گشایش عملی در روابط بانکی با اروپا

به گزارش قدس آنلاين به نقل از ایسنا، ایلسه آیگنر، وزیر اقتصاد ایالت باواریای آلمان به روزنامه «مونشنر مرکور» گفت: بانک خاورمیانه، بانک پارسیان و بانک سینا موافقت بانک مرکزی ایران برای دایر کردن شعبه در خارج از کشور را به دست آورده‌اند.

آیگنر که عضو حزب محافظه کار کریستین سوسیال آلمان است، در جریان دومین دیدارش از تهران در یک سال اخیر با این روزنامه صحبت کرد.

وی گفت: موانعی که در روند پرداخت پول مبادلات وجود دارد، مانع همکاری‌های تجاری میان شرکت‌های باواریایی و ایرانی شده است. به همین دلیل افتتاح شعبه بانک‌های ایرانی در مونیخ اهمیت زیادی برای شرکت‌های آلمانی بویژه شرکت‌های کوچک و متوسطی دارد که دورنمای صادرات بزرگی به ایران دارند.

بر اساس گزارش رویترز، بسیاری از شرکت‌های اروپایی از اینکه به‌رغم برداشته شدن تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران همچنان نمی‌توانند فاینانس مورد نیاز را از بانک‌های غربی تامین‌کنند، شکایت دارند. بانک‌های بین‌المللی به دلیل واهمه از نقض تحریم‌های آمریکایی که همچنان باقی مانده‌اند و مواجه شدن با مجازات‌های شدید این کشور، تمایلی به همکاری در مبادلات مربوط به ایران نشان نمی‌دهند.

در دوران تحریم‌های هسته‌ای، شرکت‌های ایرانی از روش‌هایی مانند انتقال پول از طریق صرافان برای انجام تجارت استفاده کردند که بسیار پرهزینه و زمان‌بر به شمار می‌رفت و چندان قابل اعتماد نبود.

وزیر اقتصاد باواریا گفت: بانکهای ایرانی برای ایجاد دفاتر ماهواره‌ای در مونیخ و بررسی روند تایید، کمک حرفه‌ای دریافت خواهند کرد.

وی به علاقه بالا برای صادرات اقلامی از بخش‌های مهندسی، خودرو، هوافضا، فناوری محیط زیست و فناوری دارویی و پزشکی به ایران خبر اشاره کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.