'باراک اوباما' رئیس جمهوری آمریکا، گفت در دیدار روز دوشنبه اش با رئیس جمهوری روسیه، 'بحث های سازنده ای' درباره آتش بس در سوریه مطرح شد.

 'بحث های سازنده ای' درباره سوریه مطرح شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، اوباما در نشستی مطبوعاتی پس از اجلاس گروه 20 در چین، با اشاره به دیدارش با 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه، گفت: ما گفت و گوهایی سازنده ای درباره پایان واقعی جنگ (در سوریه) داشتیم.
به گزارش ایرنآ، با این حال، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از اوباما نوشت 'با توجه به بی اعتمادی های موجود، مذاکراتی دشوار در پیش رو خواهیم داشت و ما هنوز نتوانسته ایم اختلاف ها را حل و فصل کنیم.'
اوباما در نشست خبری امروز خود، به تصمیمش برای سفر به کشور لائوس نیز اشاره و تاکید کرد که او نخستین رئیس جمهوری ایالات متحده است که به لائوس می رود.
وی دیدارش را 'نمادین' نامید و گفت امیدوار است ایالات متحده بتواند به لائوسی ها در زمینه خنثی سازی بمب های عمل نکرده از زمان جنگ ویتنام، کمک کند.
آمریکا از سال 1965 که وارد جنگ ویتنام شد، بارها مناطق مرزی لائوس و کامبوج را نیز بمباران کرد. جنگ ویتنام سال 1975 با عقب نشینی نیروهای آمریکایی و قدرت گرفتن دولت های کمونیست در ویتنام، لائوس و کامبوج پایان یافت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.