'بوریس جانسون' وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه با استقبال از ارتقای سطح روابط دیپلماتیک میان لندن و تهران گفت: 'این یک لحظه مهم در روابط ایران و انگلیس شمرده می شود.

 جانسون ارتقای سطح روابط دیپلماتیک را لحظه ای مهم در روابط تهران و لندن دانست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، وی در بیانیه ای که همزمان با انتصاب 'نیکلاس هاپتون' به عنوان سفیر انگلیس در تهران منتسر شد، افزود: ارتقای سطح روابط دیپلماتیک فرصتی برای توسعه بحث های دو کشور در مورد یک رشته از مسایل از جمله برخی مسایل کنسولی که من عمیقاً نگران آن هستم و اخیر با آقای محمدجواد ظریف نیز مطرح کرده ام ، شمرده می شود.
وزیر خارجه انگلیس اضافه کرد: من امیدوارم که این نشانه ای از شروع همکاری های سازنده بیشتر بین دو کشور که ما را قادر می سازد به طور مستقیم در مورد مسائلی چون حقوق بشر، نقش ایران در منطقه و نیز اجرای مداوم توافق هسته ای و روابط تجاری میان دو کشور گفت وگو کنیم، باشد. 
وزارت خارجه انگلیس روز دوشنبه در بیانیه ای با اشاره به افزایش سطح روابط دیپلماتیک لندن و تهران، اعلام کرد که 'نیکلاس هاپتون' به عنوان سفیر این کشور درایران منصوب شده است.
وزارت خارجه انگلیس گفت که این برای اولین بار از سال 2011 میلادی است که این کشور سفیری را برای جمهوری اسلامی ایران معرفی می کند .
در این بیانیه با اشاره به اینکه هاپتون پیش از این به عنوان کاردار انگلیس در تهران معرفی شده بود، عنوان شده است: این اقدام یکسال بعد از بازگشایی سفارت خانه انگلیس درتهران که نشانه از گسترش روابط دیپلماتیک دو کشور بود، صورت می گیرد.
براساس گزارش منتشر شده ، حمید بعیدی نژاد سفیر جدید کشورمان در بریتانیا و 'نیکولاس هاپتون' سفیر جدید بریتانیا در تهران بعد إز ظهر امروز 15(شهریور ماه) بطور همزمان در وزارت أمور خارجه دو کشور حضور یافتند و با تسلیم رونوشت استوار نامه خود، با وزرای خارجه ملاقات کردند.
هاپتون در دی ماه گذشته به عنوان کاردار انگلیس در تهران معرفی شده بود.
وی جانشین 'آجی شارما 'کاردار انگلیس در تهران شد که در اوایل مهرماه سال گذشته به عنوان سفیر انگلستان در قطر منصوب شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.