پیشنهاد سردبیر

بعد از من فتنه ای ایجاد می شود بسیار سخت و دشوار و ازپادرآورنده؛ که در آن هر شخص مورد اعتماد و رازداری سقوط می کند و این در هنگامی است که شیعیان تو پنجمین نفر از هفتمین امام از فرزندان خود را گم کنند...

تعبیر زیبای پیامبر(ص) درباره امام زمان(عج)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبستان، آشنایی با عظمت امام عصر(عج)  وسیله ای بسیار موثر برای وارد شدن در صراط انتظار است. روایاتی که از اهل بیت علیهم السلام درباره شخصیت و عظمت امام عصر عجل الله تعالی فرجه به ما رسیده، آن چنان مهیج و تکان دهنده است که آدمی را شگفتزده می کند.

 

چگونه می شود با آن همه سخنانی که در اعماق وجود انسان تاثیر می گذارد جامعه ما نسبت به آن بزرگوار آن گونه که باید دل نبسته است و «زاغ و زغن» را به جای «طاووس بهشت» برگزیده است؟ این همه فراموشی از چه جهت است؟ آیا بزرگان و توانمندان شیعه در راه کمک به این مسئله که اساسی ترین مسئله حیاتی دین است کوشش کرده اند؟ آیا توده مردم با توجه به امام زمان سرنوشت غم بار خویش را تغییر داده اند؟

 

حقیقت این است که همه اقشار مردم در این غفلت زدگی کمابیش سهیم هستند. اگرچه افرادی بوده اند و هستند از عالمان و غیرعالمان که همچون شقایق داغ بر دل داشته و روزگاری با غم و حسرت می گذرانند و به قدر توفیق و توان خویش به احیای این امر می پردازند.

 

در ادامه کلمات و سخنانی را از خاندان وحی می آوریم تا ببینید آنان با چه عباراتی از آخرین حجت الهی حضرت صاحب الامر علیه السلام یاد نموده اند و چگونه کوشش کرده اند تا مردم را به سوی آن حضرت متوجه سازند و چگونه درس بزرگداشت آن حضرت را به ما آموخته اند.

 

پیامبر اسلام صل الله علیه وآله فرمودند: «پدر و مادرم فدای او باد!!» این کلام را پیامبر(ص) به حضرت امیرالمومنین علیه السلام پس از شرح دوران غم انگیز و تاسف بار غیبت بیان نموده است. ایشان می فرمایند: «بعد از من فتنه ای ایجاد می شود بسیار سخت و دشوار و ازپادرآورنده؛ که در آن هر شخص مورد اعتماد و رازداری سقوط می کند و این در هنگامی است که شیعیان تو پنجمین نفر از هفتمین امام از فرزندان خود را گم کنند. برای فقدان او اهل آسمان و زمین غمگین می شوند. پس چه بسیارند مردان و زنان باایمانی که در هنگام غیبت او متأسف و حسرتزده و حیرانند.»

 

سپس آن حضرت(ص) سر خود را به آرامی پایین برده و آنگاه سر بلند نموده و فرمودند: «پدر و مادرم فدای او باد؛ او شبیه من و شبیه موسی بن عمران است. بر او پیراهن هایی از نور است که از شعاع قدس برافروخته است.»

همچنین امیرالمومنین علیه السلام درباره آن حضرت فرمودند: «جانم فدای او باد!!»

 

این کلام را علامه مجلسی به حضرت علی علیه السلام نسبت داده و فرموده است: در دیوان شعری که منسوب به آن حضرت(ع) است از آن بزرگوار نقل شده که فرمودند: «پس در آن هنگام (بعد از حکومت های ناشایسته) از شما کسی که حق را برپا می دارد قیام می کند و حق را برای شما می آورد و به آن عمل می کند؛ جانم فدای او باد!! پس ای فرزندان من مددرسانی به او را ترک نکنید و برای یاری اش شتاب کنید.»

 

برگرفته از الصحیفه المهدیه

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.