حج عبودیت اجتماعی عظیم است که در پرتو ولایت، واقعیت می یابد و مشکل حج امروز که آل سعود و وهابیت آن را مدیریت می کنند، دوری از امام زمان (عج) است؛ مترتب نشدن آثار برشمرده شده بر حج نیز ناشی از همین دوری است.

دلیل اصلی فاجعه منا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه حج را خداوند برای آن قرار داده تا تمکین ولایت خود را  روی زمین نشان دهد، اظهار کرد: حضرت آدم(ع) و حضرت ابراهیم(ع) در پی آن بودند که نقطه ای را روی زمین به امر الهی ایجاد کنند تا مردم با شوق و ذوق در آن حضور یابند و دور کعبه و این منطقه مقدسه بچرخند و حول عبودیت الهی باشند.

 

خادمیان با بیان اینکه حج واقعی دارای روحی واقعی است و از کالبد خشک خود نجات پیدا می کند، گفت: این حج  حیات پیدا می کند و دلیل آن حضور ولی عصر(عج) است زیرا طواف بدون خلیفه الله و انسان کامل نه تنها ناقص نیست بلکه اصلا طواف نیست و در مورد نماز و سعی صفا و مروه هم اینگونه است و سعی زمانی معنا می یابد که انسان را به سمت ولیعصر(عج) رهنمون کنند.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه اگر این نکته را بشریت درک کند وارد دنیای بعد از انتظار خواهیم شد، تصریح کرد: به همین دلیل در روایات، علائم و شرایط ظهور کعبه و مکه جایگاه ویژه ای دارند و اولین سخنرانی حضرت مهدی(عج) در کنار کعبه خواهد بود و ندای «انا المهدی» را سر خواهند داد و از این مکان تمام جهان از برکت و نورانیت ایشان استفاده خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه راه نجات بشریت در عبودیت است، بیان کرد: حج عبودیت اجتماعی عظیم است که در پرتو ولایت، واقعیت می یابد و مشکل حج امروز که آل سعود و وهابیت آن را مدیریت می کنند، دوری از امام زمان (عج) است، به همین دلیل جسم خشک و بی جانی از حج ارائه می شود که توان، روح و انرژی برای تاثیرگذاری ندارد تا بتواند بشریت را نجات دهد.

 

نبود روح ولایت در حج

حجت الاسلام خادمیان اضافه کرد: حاجی در زمان بازگشت از این سفر باید بتواند نشاط، شکوفایی و انرژی مثبتی را که از این سفر دریافت کرده است مادام العمر برای خود و اطرافیان ساطع و بواسطه آن بیمه معنوی کند اما این مهم اتفاق نمی افتد و دلیل آن است که روح امامت و ولایت در حج نیست.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه مشکلات امروز در حرمین شریفین نیز بواسطه نبود روح ولایت است که موجب سیطره شیاطین وهابیت و سلفی بر این حرمین شده است، ابراز کرد: از پرتو این جریان، اتفاقات نحسی همچون درگیری مسلمانان با یکدیگر در جنگ یمن و یا به وجود آمدن جریان داعش رخ می دهد که مدیریت تمام این اتفاقات از سوی کسانی رخ می دهد که نام امامین حرمین شریفین و یا امیر الحاج را به دروغ برای خود یدک می کشند در حالی که باید نام آنها را امام شیطانی دانست.

 

وی با بیان اینکه اگر حج واقعی برگزار می شد، جریان داعش نباید به وجود می آمد و مشکل کشور فلسطین نباید تا این مدت ادامه می یافت و یا مسلمانان نباید به جان هم می افتادند، افزود: محبت، صمیمیت و رحمت از حج ساطع می شود زیرا در اعمال حج، حق انجام کوچک ترین ظلمی حتی ناخواسته را نداریم و در مقابل حیواناتی همچون پشه نیز باید لطافت داشت و اگر اینگونه نباشد باید جریمه پرداخت.

 

زمین با نماز و حج بدون امام زمان(عج) به مستضعفان ارث نمی رسد

حجت الاسلام خادمیان ادامه داد: مشکلات امروز جامعه اسلامی جز با ظهور امام زمان(عج) برطرف نخواهد شد که در آیات قرآن هم داریم «و نرید أن نمن على الذین استضعفوا فى الأرض و نجعلهم أئمّة و نجعلهم الوارثین» و این مهم توسط امام زمان(عج) نه بواسطه نماز و حج بدون امام رخ خواهد داد.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه  حادثه دردآور منا در سال گذشته به دلیل نبود روح امام در حج بود که منطقه ای به آن متبرکی، دچار خسران شد، گفت: این حادثه جامعه بشری را دچار زیان و ضرر از لحاظ مالی، جانی، معنوی و روحی کرد و در نهایت به جای پشیمانی مسئولان اتفاق، صدای خنده های سردمداران بلند شد.

 

وی ادامه داد: زمانی روح ولایت و امامت در امور نباشد، باید ظلم های یزیدیان زمان را تجربه می کنیم.

 

حجت الاسلام خادمیان با بیان اینکه شیعیان دارای روح امامت و ولایت هستند و هر لحظه انتظار می کشند تا با امیرالحاج واقعی یعنی امام زمان (عج) به مکه و مدینه سفر کنند، گفت: هر لحظه قلب های مومنین و شیعیان برای کعبه ای که در آن امامت وجود دارد، پر می کشد و شیعه واقعی هر لحظه این نشاط را دارد که صبح بیدار شده و حضور امام زمان(عج) را تجربه کند.

 

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه به گفته مارلین نویسنده آلمانی، شیعه هیچگاه ناامید نمی شود زیرا از بلاهای بزرگی همچون حادثه کربلا عبور کرده و در نهایت گفته «وما رایت الا جمیلا» تصریح کرد: در عصر حاضر نیز بلاهای متعددی همچون دوران دفاع مقدس و فاجعه ننگین جمعه خونین حج و حادثه منا را تجربه کرده ایم و هیچگاه نشاط شیعه منتظر گرفته نشده و حتی افزون تر شده است و ان شاء الله با ظهور حضرت مهدی (عج) نوع واقعی این نشاط محقق خواهد شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان شاء الله به زودی شیعه حج واقعی را با حضور امیرالحاج امام زمان (عج) تجربه خواهد کرد و این نوید قرآن است که «وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ »یعنی عباد صالحون در مکه و مدینه مسلط و حکمفرما خواهند شد و ظالمین جای خود را به صالحین خواهند داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.