قدس آنلاین- اراک- احمد مختاری: نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با میزان آلایندگی ایرالکو اشاره کرد و گفت: متاسفانه شرکت ایرالکو میلیاردها تومان برای گرفتن وکیل هزینه می کند تا با طرح شکایت علیه محیط زیست، موضوع آلاینده بودن خود را پاک کند

۲ ماه هوای آلوده در ۵ ماهه نخست امسال/ هزینه کرد میلیاردی ایرالکو برای شانه خالی کردن از مسئله آلایندگی

سیدمهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی پیشرفت برنامه عمل حفاظت و بهبود محیط زیست استان مرکزی که با حضور معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد، گفت: با اینکه در زمینه کاهش آلودگی های محیط زیستی اقدامات خوبی انجام شده است اما باید اعتراف کنیم این مقدار کافی نیست. وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های اساسی مردم و مسئولان استان مرکزی آلودگی هوای اراک و شازند است.

چرا که در ۵ ماهه اول سال ۲ ماه وضعیت نامناسب هوا داشتیم. نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی به سفر هیئت دولت به استان مرکزی اشاره کرد و گفت: امیدواریم سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان مرکزی که با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند، نتایج مطلوبی به دنبال داشته باشد. مقدسی توضیح داد: علیرغم اقدامات انجام شده، وضعیت محیط زیست استان مرکزی مناسب نیست و به شدت از آلودگی هوا رنج می‌برد.

وی بیان کرد: در این سفر مصوبات کاربردی و قابل اجرا تصویب شود. استان مرکزی هم از ناحیه ریزگردهای وارداتی و هم از ناحیه ریزگردهای تالاب میقان رنج می برد. تخریب صورت گرفته در تالاب میقان بسیار بالاست و این مسئه موجب افزایش ذرات معلق در شهرهای اطراف به ویژه اراک شده که از ریزگردهای وارداتی آسیب زا تر است، که پیشنهاد می کنم با خانم بتکاری از این منطقه بازدید صورت بگیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با میزان آلایندگی ایرالکو نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه شرکت ایرالکو میلیاردها تومان برای گرفتن وکیل هزینه می کند تا با طرح شکایت علیه محیط زیست، موضوع آلاینده بودن خود را پاک کند.

مقدسی با ابزار امیدواری در خصوص تصویب مصوبات کاربردی در حوزه آلایندگی استان مرکزی در سفر آتی هیئت دولت به استان مرکزی، گفت: آلایندگی خودروها، صنایع، نابودی تالاب ها و مسئله معادن و همچنین بالا رفتن آمار بیماری های خاص از جمله نگرانی های مشهود مردم استان مرکزی است.

وی اضافه کرد: تامین اعتبار برای روزرسانی مطالعات منابع آلودگی، طرح کاهش آلودگی هوا، تجدید نظر در اعلام عدم آلایندگی پتروشیمی، احیا و حفاظت تالاب میقان از جمله اولویت‌های کاری در بخش تامین اعتبارات است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: انتقال خطوط آندسازی کارخانه ایرالکو از سال ۸۶ تا کنون پیشرفت کمی داشته است که یقینا با توجه و تلاش بیشتر به این امر تسهیل خواهد شد.

مقدسی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای استان دستگاه سنجش آلایندگی است، اظهار کرد: این دستگاه تهیه شده است اما کالیبراسیون آن اعتبارات می خواهد. وی گفت: در حوزه حمل و نقل ریلی نیز شهرداری مطالعات خوبی انجام داده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مدیریت پسماند و فاضلاب خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند این موضوع به خوبی بررسی و تصمیم گیری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.