قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی: با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از روسای ادارات و مسئولین شهرستان میاندورود و مدیر کل بیمه سلامت مازندران، اداره بیمه سلامت شهرستان میاندورود افتتاح شد.

۳۰۰ هزار نفر مازندرانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در این مراسم گفت: در راستای توجه ویژه ای که دولت تدبیر و امید به مقوله سلامت به عنوان حق مسلم مردم داشته است و با تأکیدات، حمایت ها و پشتیبانی های مقام معظم رهبری در مقوله سلامت، دولت با اجرای طرح ملی بیمه سلامت همگانی، به بحث پوشش بیمه درمان آحاد جامعه پرداخت و در ادامه نیز با اجرای طرح تحول نظام سلامت، هزینه های پرداختی از جیب مردم را به حداقل رساند.

دکتررسول ظفرمند افزود: سالها بعد از تصویب قوانین در پوشش بیمه همگانی آحاد مردم، این خلأ قانونی وجود داشت که بسیاری از مردم بیمه نبودند و از عمده مراجعین به مسئولین و دستگاه های اجرایی را افراد فاقد پوشش بیمه درمان یا کسانی که توان پرداخت هزینه های درمانی را نداشتند، تشکیل می دادند و به فرمایش مقام معظم رهبری، درد بیماری یک طرف و درد هزینه های درمانی طرف دیگر قرار داشت و الان می توان ادعا نمود که این مراجعات به حد اقل رسیده است.

وی اضافه نمود: با اجرای طرح بیمه سلامت همگانی رایگان در کشور، 11 میلیون نفر از افراد فاقد پوشش بیمه درمان، تحت پوشش بیمه سلامت در آمدند که در همین راستا سهم استان مازندران هم 3 درصد از جمعیت کل استان، یعنی 300 هزار نفر، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و بر این اساس می توان ادعا نمود که هیچ فرد فاقد پوشش بیمه درمان در کشور وجود ندارد مگر اینکه خود فرد اقدامی نکرده باشد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران، دسترسی آسان مردم به خدمات درمانی مورد نیاز، نظارت بر خرید خدمات سلامت، پوشش همگانی بیمه پایه سلامت و خرید راهبردی خدمات سلامت را از جمله اهداف مهم سازمان بیمه سلامت برشمرد و گفت: کمک های دولت در این زمینه ها بسیار قابل تقدیر است و توانسته ایم در دولت تدبیر و امید، 9 اداره جدید در استان تأسیس نماییم و افتتاح اداره بیمه سلامت شهرستان میاندورود نیز به عنوان هدیه ای به مردم منطقه است تا با تکمیل زیرساخت های مورد نیاز، بتوانند آسان تر و راحت تر خدمات بیمه ای مورد نیاز را دریافت دارند.

دکتر ظفرمند با اشاره به این که 32 هزار نفر در میاندورود تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، افزود: از این جمعیت بیش از 27 هزار نفر از بیمه شدگان این شهرستان را روستاییان تشکیل می دهند.

وی ابراز امیدواری کرد تا با حمایت های همه مسئولین این شهرستان ساختمان ملکی و فضای اداری مناسب تر برای اداره بیمه سلامت این شهرستان مهیا شده تا با ارتقاء کیفی خدمات در عرصه سلامت، رضایت مردم و بیمه شدگان هرچه بیشتر فراهم گردد.

وی در پایان از رسانه ها به واسطه پرداخت ویژه به مقوله سلامت در دولت تدبیر و امید تقدیر نمود.

گفتنی است فرید حقانی به عنوان سرپرست اداره بیمه سلامت شهرستان میاندورود معرفی و مشغول به کار شد .

گفتنی است:32هزار نفر در میاندورود تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این جمعیت بیش از 27 هزار نفر از جمعیت بیمه شده سلامت این شهرستان را روستاییان تشکیل می دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.