قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی: ۵ طرح آبرسانی با اعتبار ۶۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال و برخورداری ۱۹ هزار و ۴۲۰ خانوار از مزایای آن با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در مازندران افتتاح و به بهره برداری رسید.

۶۱ میلیارد ریال پروژه آبرسانی در مازندران به بهره برداری رسید

مدیرعامل آبفاشهری مازندران به تشریح پروژه های افتتاح شده در هفته دولت پرداخت و گفت: این شرکت در راستای تامین آب مشترکین، ۵ طرح آبرسانی را در شهرهای کلاردشت، کلارآباد، سیمرغ، شیرگاه وگلوگاه طی هفته دولت به  بهره برداری رساند.

مهندس ذاکری با بیان اینکه طرح آبرسانی به شهر کلاردشت با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال و برخورداری ۶هزار خانوار با هدف افزایش توان تامین به شبکه توزیع برای افق طرح و کاهش هدرفت آب مورد بهره برداری قرار گرفت، اظهار داشت: در این طرح خط انتقال آب به طول ۹۸۰۰ متر و شبکه توزیع آب به طول ۲۷۰۰ متر احداث شد.

وی با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی به شهر گلوگاه اظهار داشت: به منظور افزایش توان تامین آب به میزان ۱۳ لیتر در ثانیه و در راستای مقابله با کمبود آب به ویژه در فصل تابستان و پیک مصرف، یک حلقه چاه با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و برخورداری یک هزار خانوار در این شهر بهسازی و مهندسی مجدد شد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، با اشاره به بهره برداری از طرح آبرسانی به شهرهای سیمرغ ، جویبار و بابلسر، گفت: به منظور افزایش توان تامین و مقابله با کمبود آب در پیک مصرف و فصل تابستان، یک حلقه چاه با آبدهی ۷۰ لیتر در ثانیه درمجتمع آبرسانی سیمرغ حفر و تجهیز شد.

مهندس ذاکری، اعتبار صرف شده برای اجرای این طرحها در مجتمع آبرسانی سیمرغ را ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: 4200 خانوار در شهرهای سیمرغ، جویبار و بابلسر از طرحهای آبرسانی در این مجتمع بهره مند شدند.

وی به افتتاح دو طرح آبرسانی به شهر شیرگاه با اعتبار ۲میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال و برخورداری 6224 خانوار از مزایای آن اشاره و تصریح کرد: این طرح ها به منظور ممانعت از قطع آب شهر به دلیل ناپایداری پایه های پل بر اثر آب شستگی، نشست و تخریب سازه نگهدارنده خطوط انتقال ناشی از سیلاب و بازسازی تاسیسات آبرسانی و طرح پدافند غیرعامل اجرا شد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، افزود: اجرای فاز ۲ آبرسانی به مسکن مهر شیرگاه با احداث شبکه توزیع داخلی و هدف افزایش توان انتقال آب از منابع تامین به شبکه توزیع برای افق ۱۴۲۰ و تامین آب ساکنان مسکن مهر یکی دیگر از پروژه های افتتاح شده در شیرگاه بوده است.

مهندس ذاکری با بیان اینکه به منظور تقویت پایه های فوندانسیون پل کابلی برای محافظت از آب شستگی دیواره ترانشه ناشی از طغیان رودخانه، دیوار حائل به طول ۴۰ متر در این شهر احداث شد، گفت: این طرح نیز با صرف اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و برخورداری ۲هزار خانوار در هفته دولت اجرایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.