وزیر نفت کشورمان می گوید، ایران از هر تصمیم تولیدکنندگان نفت برای بازگرداندن ثبات به بازار حمایت می کند.

 ایران از هر تصمیمی برای بازگشت ثبات به بازار نفت حمایت می کند

به گزارش قدس آنلاين به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه روز سه شنبه پس از دیدار با محمد بارکیندو دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که به تهران سفر کرده است، درباره قیمت مناسب نفت در بازارهای جهانی افزود: قیمت مورد علاقه بیشتر اعضای اوپک بهای 50 تا 60 دلار برای سبد نفتی اوپک است.
وی نفت 55 دلاری را مناسب ارزیابی کرد و افزود: این قیمت سبب می شود، تولید نفت برای اعضای اوپک افزون بر درآمد زایی مطلوب، اقتصادی و مفید باشد و همچنین رقبای آنها نتوانند تولید را بالا ببرند.
زنگنه در ادامه با بیان این که این نخستین سفر بارکیندو به عنوان دبیرکل به ایران است، اضافه کرد: ما کماکان از وی در مسوولیت جدیدش حمایت می کنیم.
وی با بیان این که در این دیدار، مذاکرات خوبی درباره بازار نفت انجام شد، گفت: مواضع ایران در نشست غیر رسمی اعضای اوپک در الجزایر برای دبیرکل تشریح و مذاکرات وی با برخی کشورها نیز به ما انتقال داده شد.
بارکیندو در دوم ژوئن 2016 (١٣ خردادماه) و در نشست 169 اوپک به عنوان بیست و هشتمین دبیر کل این سازمان انتخاب شد، وی پیش از برگزیده شدن به عنوان دبیرکل اوپک، رییس شرکت ملی نفت نیجریه بوده است.
نشست غیر رسمی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک روزهای 26 تا 28 سپتامبر جاری (پنجم تا هفتم مهرماه 1395) در حاشیه نشست مجمع بین المللی انرژی (IEF) در الجزایر برگزار می شود.
ایران اعلام کرده است که در سطح وزیر در این نشست شرکت خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.