وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از بهبود و ارتقا زندگی مردم که در حاشیه شهرها و محلات کمتر برخوردار اقامت دارند، خبر داد.

 ربیعی از بهبود و ارتقا زندگی مردم در حاشیه شهرها خبر داد

به گزارش قدس آنلاين به نقل از ایرنا، علی ربیعی روز سه شنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه ایجاد بازآفرینی محلات وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران، افزود: از جمله مسوولیتی که در ستاد ارتقا زندگی مردم بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار داده شده، ایجاد دفاتر حمایت اجتماعی است که پیگیری موضوع آسیب های اجتماعی را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: این مهم از طریق سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی که در این مناطق ایجاد می شود، پیگیری خواهد شد.
ربیعی می گوید، خوشبختانه در دولت تدبیر و امید نوعی هم افزایی بین سازمانی برای بهبود وضعیت زندگی اجتماعی مردم وجود دارد.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از راه های توانمند سازی را ایجاد تعاونی ها و همکاری بین افراد ساکن در این مناطق عنوان کرد و افزود: افرادی که در مناطق حاشیه ای زندگی می کنند به دلیل ناتوانی مهارتی و آموزشی نمی توانند شغلی بیابند که این بیکاری چرخه معیوب را به دنبال دارد.
ربیعی گفت: در این ستاد موضوع توانمندسازی افراد ساکن را در این مناطق دنبال می کنیم. در سفر اخیری که به چابهار داشتم حتی در برخی از مشاغل توسعه ای که دولت تدبیر و امید راه اندازی کرده است مردم آن مناطق توان انجام کار را نداشتند و از مناطق دیگر عده ای برای انجام آنها مراجعه می کردند.
وی تاکید کرد، نهادی که مشاغل خانگی را پیگیری می کند می تواند با پرداخت وام های ارزان زنجیره ای از مشاغل را در این مناطق ایجاد کند.
ربیعی طرح یاد شده را از طرح های عقلانی دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: این طرح زندگی مردم را دستکاری نمی کند و هویت افراد را مخدوش نمی سازد .
به گفته وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی، خانه فقط چاردیواری نیست بلکه خانه همسایه می خواهد و همسایه به محله نیاز دارد .نوستالژی های محلی باید شکل بگیرد و در این طرح در صدد احیای بهبود روابط در مناطق حاشیه نشین هستیم.
وی گفت: این طرح هم اکنون در برخی از استان های کشور شروع شده و خانه های بهداشت به حاشیه شهرها انتقال یافته است.
ربیعی تاکید کرد: ساختمان و مسکن در یک محله اصل نیست بلکه زندگی اجتماعی مهم است.

**آخوندی: یک چهار جمعیت کشور حاشیه نشین هستند
وزیر راه و شهرسازی نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یک چهارم جمعیت کشور در مناطق حاشیه شهرها زندگی می کنند، گفت: در این مناطق شهروندانی که زندگی می کنند ثروت اصلی محسوب می شوند.
عباس آخوندی افزود: دولت تدبیر و امید نه تنها در صدد ارتقا بافت های فرسودی در مناطق یاد شده است بلکه ارتقا زندگی اجتماعی حاشیه نشینان را پیگیری می کند.
وی گفت: تاکنون 2 هزار و 700 محله شناسایی شده اند که این مناطق در طرح بازآفرینی، نیاز به آموزش ،بهداشت ،ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی دارند.
وزیر راه و شهرسازی رویکرد طرح بازآفرینی را رویکرد 'محله محور' عنوان کرد و گفت: آموزش های مهارت که می تواند زندگی مردم را ارتقا دهد حتی در برخی مواقع از آموزش دانش بالاتر است.
آخوندی تاکید کرد، در کنار آموزش های مهارت باید روابط شبکه های اجتماعی شکل بگیرد. افراد با کسب مهارت می توانند تعاونی ها را راه اندازی کنند و وارد عرصه رقابت شوند.
وی در پایان گفت، در این طرح به دنبال خانه های محله هستیم تا تسهیل ارتباط را فراهم کنیم.
به گزارش ایرنا، امروز تفاهمنامه همکاری میان وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی امضا شد. موضوع این تفاهمنامه سیاستگذاری درباره اجرای طرح ها و برنامه های بازآفرینی محدوده ها و محله های هدف، برنامه های احیا بهسازی و نوسازی شهری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.