رئیس برنامه کنترل تسلیحاتی اندیشکده امنیت داخلی "تل‌آویو" معتقد است ایران با سنجش مرزهای "برجام" قصد دارد بیشترین نفع را از آن ببرد و با وجود تظاهر آمریکا به تغییر ایران اما هیچ چشم اندازی برای عملی شدن رویای "میانه‌رو شدن" این کشور وجود ندارد.

ممکن نیست ایران، اعتدال‌گرا شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، یک تحلیلگر ارشد نظامی-امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران بصورت سیستمایک مشغول آزمودن محدودیت‌ها و مرزهای توافق هسته‌ای است که حدود یک سال قبل با غرب حاصل شد و دولت آمریکا نیز به آن بی‌اعتنایی می‌کند.

«امیلی لاندائو» رئیس برنامه کنترل تسلیحاتی در اندیشکده مطالعات امنیت داخلی تل‌آویو می‌گوید وقایع شش ماه قبل نشان می‌دهد که کشمکشی میان ایران و آمریکا وجود دارد. ایران با سنجش مرزهای برجام قصد دارد حتی با وجود محدودیت‌ها، بیشترین نفع را از آن ببرد.

لاندائو در گفت‌وگو با روزنامه «جروزالم پست» با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش‌روی ایالات متحده، آن را وسیله‌ای برای آغاز گفت‌وگوهای جدید اسرائیل با دولت بعدی آمریکا جهت طرح‌ریزی واکنش نسبت به اقدامات ایران توصیف کرده و افزود: «درحالی که آمریکا می‌گوید ایران برداشت خودش از توافق را اجرا می‌کند اما اسرائیل نمی‌تواند به این مسئله راضی شود.»

وی با اشاره به گزارش منتشر شده از سوی موسسه علوم و امنیت بین‌المللی آمریکا درباره معافیت‌های ادعایی ارائه شده از سوی آمریکا به ایران حول توافق هسته‌ای، گفت: «هنوز مشخص نیست که کنگره آمریکا از جزئیات بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات نظامی پارچین که بعنوان توافقات جانبی برجام میان ایران و اژانس انجام شد، آگاه باشد.»

لاندائو معتقد است تحولات اخیر باعث بوجود آمدن این واقعیت خواهد شد که ایران در یک دهه آینده در برابر قدرت‌های بزرگ دنیا، بسیار قوی خواهد شد؛ ازین روی در زمان حساس، هیچ کشوری تمایل نخواهد داشت مقابل ایران بایستد.

این تحلیلگر امنیتی رژیم صهیونیستی با اشاره به ترکیب مجلس خبرگان بعد از انتخابات هفتم اسفند، تاکید کرد این مجلس به همراه سپاه پاسداران، قدرت ایران را حفظ خواهد کرد و با وجود تظاهر آمریکا به تغییر ایران اما هیچ چشم اندازی برای عملی شدن رویای «میانه‌رو شدن» ایران وجود ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.