قدس آنلاین- بیرجند:معاون دفترمدیریت مصرف شرکت توانیر با بیان اینکه در دوسال گذشته اقدامات خوبی در زمینه مدیریت مصرف در کشور صورت گرفته است گفت: همکاریهای انجام شده در مدیریت مصرف سبب شد تا پیک تابستان را با کمترین خاموشی سپری کنیم.

پیک تابستان با کمترین خاموشی سپری شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، علیرضا احمدیزدی در جمع مدیران شرکت توزیع برق خراسان جنوبی اظهار داشت: مدیریت مصرف برای حفظ سلامتی انسان مفید است زیرا گزارشهای متفاوت بیانگر این است که مدیریت مصرف برای حفظ سلامتی انسان مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه دنیا با دو چالش روبه‌رو است که هیچ کدام قابل جبران نیست افزود: دنیا به سمت سیاست فرزندآوری و افزایش جمعیت روی آورده است و در کشور ایران هم سیاستهای تشویقی برای افزایش جمعیت در نظر گرفته شده است و هنگامی که جمعیت افزایش می‌یابد نیاز به رفاه بیشتر احساس می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از نتایج افزایش جمعیت، افزایش مصرف انرژی و ایجاد آلودگی محیط زیست است که بین 80 تا 85 درصد انرژی الکتریکی دنیا در نیروگاه‌های سوخت فسیلی تولید می‌شود و اگر به فکر جبران مدیریت مصرف نباشیم شهرهای کوچک هم به مرور زمان دچار مشکلات می‌شوند.

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: کره زمین روز به روز گرمتر می‌شود به گونه‌ای که طبق پیش‌بینی‌ها گرمای هوا در تابستان امسال و سال گذشته  نسبت به 200 سال گذشته بی‌سابقه بوده است و این نتیجه مصرف بی‌رویه انرژی است.

احمدیزدی افزود: دنیا جز مدیریت مصرف راهی ندارد و باید بهینه‌سازی مصرف، اصلاح الگوی مصرف، مدیریت مصرف و کاهش زمان پیک را دنبال کند.

وی با بیان اینکه در دوسال گذشته اقدامات خوبی در زمینه مدیریت مصرف در کشور صورت گرفته است اظهار داشت: همکاریهای انجام شده در مدیریت مصرف سبب شد تا پیک تابستان را با کمترین خاموشی سپری کنیم.

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر با بیان اینکه با وجود گرمای زیاد در تابستان امسال پیش‌بینی می‌شد پیک بار به بالای 55 هزار مگاوات برسد افزود: در روز پیک که 30 تیرماه بود دو هزار و 350 مگاوات تأثیر مدیریت مصرف داشتیم و امسال از پیک تابستان عبور کردیم اما باید عزم خود را برای سال آینده جذب کنیم زیرا سرمایه‌گذاری برای احداث ذخایر نیروگاههای کمتر بوده است و سال آینده ظرفیت نیروگاهی کمتر از امسال است.

وی بیان کرد: وزیر نیرو براساس دستورالعملی به تمامی شرکتهای زیر مجموعه این وزارتخانه اعلام کرد به عنوان الگو در بهینه‌سازی مصرف اقدام و 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش مصرف داشته باشند.

احمدیزدی افزود: طبق ارزیابی‌های انجام شده در مدیریت مصرف استان خراسان جنوبی توانست از 210 امتیاز 205 امتیاز را کسب کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.