قدس آنلاین- بیرجند: نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر انسان به دنبال حق و جستجوی حقیقت است باید به دنبال علم‌جویی باشد زیرا کسی که حق‌جو باشد در هر شاخه‌ای از علم و دانش به دنبال حق و حقیقت می‌رود پس باید به علم که مقدس است سمت و سوی ایمانی داد.

اگر انسان به دنبال حق و جستجوی حقیقت است باید به دنبال علم‌جویی باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار با اساتید شرکت‌کننده در طرح ضیافت اندیشه و اعضای هیئت علمی دانشگاه بیرجند اظهار داشت: انسان موجودی است که همیشه حتی از همان ساعات اولیه تولد به دنبال علم‌آموزی است و دوستدار کسب تجربه و افزایش دانستنی‌هاست.

وی افزود: انسان بدون علم نمی‌تواند هیچ‌ کاری انجام دهد و اگر بخواهد در مسیری درست حرکت کند باید به آنچه که خداوند دستور داده است عمل کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اگر انسان به دنبال حق و جستجوی حقیقت است باید به دنبال علم‌جویی باشد زیرا کسی که حق‌جو باشد در هر شاخه‌ای از علم  و دانش به دنبال حق و حقیقت می‌رود پس باید به علم که مقدس است سمت و سوی ایمانی داد.

وی با اشاره به خصوصیات شهید مطهری اظهار داشت: آیت‌الله مطهری همواره علم را با طهارت نفس داشتند و همیشه به دنبال حق‌جویی بودند.

عبادی افزود: دکتر شهید چمران نیز یک سمبل علمی است او کسی بود که از همه چیز زندگیش گذشت و به عنوان یک سرباز تا پای شهادت به دفاع از دین و آیین خود پرداخت او عالمی است که علم را در هر جا و هر شرایطی قبول داشت و از آن در راه درست استفاده می‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: خداوند متعال انسان را خلق کرد تا همیشه و در هر شرایطی به فکر علم جویی و حقیقت‌جویی باشد.

وی تأکید کرد: باید به علم جهت ایمانی داد تا تبدیل به آتش نشود زیرا اگر علم و دین از یکدیگر جدا شوند هر یک از آنها تبدیل به آتش خواهند شد و زندگی انسان را نابود خواهند کرد.

رئیس دانشگاه بیرجند نیز در این دیدار گفت: دانشگاه بیرجند قدمتی 40 ساله دارد و در حال حاضر 12 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

خلیل خلیلی اظهار داشت: این دانشگاه 331 عضو هیئت علمی دارد و به لحاظ مرتبه علمی 91 دانشیار دارد.

وی بیان کرد: از لحاظ کیفی بیش از 400 دانشجوی دکتری در 40 کد رشته و دو هزار و 700 دانشجوی کارشناسی ارشد در 170 کدرشته و 20 درصد دانشجوی کاردانی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

خلیلی با توجه به اینکه دانشجویان ورودی دوره روزانه، در این دانشگاه می‌توانند از خوابگاه استفاده کنند گفت: برای فضاسازی خوابگاه‌ها حدود دو میلیارد تومان هزینه شده است و سلف دانشگاه نیز پیشرفت خوبی داشته است.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به بحث روابط بین‌الملل این دانشگاه، اظهار داشت: در این راستا 15 تفاهم‌نامه بین‌المللی امضا شده است و دو نیز مورد اجرایی شده است و نگاه و سمت و سو در این دانشگاه به گونه‌ای است که از امکانات بیشترین استفاده را ببریم.

خلیلی همچنین با اشاره به بنیاد حامیان دانشگاه عنوان کرد: این بنیاد بیش از یک سال است که تأسیس شده است و خوابگاه متأهلان، درمانگاه و خوابگاه دختران دانشگاه بیرجند توسط این بنیاد و خیرین تأسیس شده است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.