قدس آنلاین - ایلام: معاون اول قوه قضاییه گفت: از ایلام محل عروج شهدا و قدمگاه زائران عتبات عالیات، معنویت استشمام می شود.

از ایلام معنویت استشمام می شود

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای امروز (چهارشنبه) در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری استان ایلام در سالن فنی و حرفه ای این شهر با بیان اینکه استقلال قاضی با مشورت کردن مخالف نیست پس قضات مشورت کنند تا به نتیجه بهتری برسند، اظهارداشت: استان ایلام قدمگاه میلیون‌ها زائر امام حسین (ع) بوده و در گذشته قدمگاه شهدای والامقام در دفاع از انقلاب اسلامی بوده و معنویت در این خطه از ایران اسلامی استشمام می شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان بایستی با پرسنل زیرمجموعه خود ارتباط تنگاتنگی داشته باشند، افزود: مدیران و مسئولان دستگاه ها باید نظارت مستقیم بر عملکردها داشته و در حل مشکلات مردم همکاری و همفکری داشته باشند.

معاون اول قوه قضاییه با تأکید بر اینکه قضاوت امری بسیار خطیر و حساس است، بیان داشت: استیفای حق مظلوم از ظالم بسیار سخت و دشوار است و اگر بتوانیم در این راستا گام بر داریم، ضمن کسب رضایت مندی مردم و بویژه مستضعفان، در نزد خداوند متعال نیز ماجور خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای با بیان این مطلب که دشمنان این نظام الهی از تمامی توان و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود برای از بین بردن روحیه انقلابی و جهادی ملت ایران استفاده می کنند، بیان داشت: تا زمانیکه بتوانیم این روحیه را در بین ملت و مسئولان حفظ و تقویت کنیم، گزندی از سوی استکبار جهانی این انقلاب را تهدید نمی کند.

وی راه اندازی جنگ های مستقیم و نیابتی را راهکار دشمن برای نابودی اسلام عنوان و تصریح کرد: هدف اصلی از این امر نیز جلوگیری از اهداف بلند جمهوری اسلامی در منطقه و جهان است و برای جلوگیری از این امر باید ضمن شناخت دقیق دشمن و روش های مورد استفاده برای ضربه زدن به انقلاب هوشمندانه راهکارهای مقابله با آنها را اتخاذ کنیم.

معاون اول قوه قضائیه در خصوص حقوق های نجومی، گفت: کارگروهی در این راستا تشکیل شده و در حال جمع‌بندی نهایی است، امیدواریم هر چه سریعتر این کارگروه وارد اقدامات عملیاتی شده و این موضوع نیز به نتیجه برسد همانطور که پیش‌تر هم اعلام شده موضوع فیش‌های نجومی دو دسته هستند، عده‌ای از دریافت‌کنندگان فیش‌های نجومی باید مبالغ دریافتی را به بیت‌المال باز گردانند و عده‌ای نیز علاوه بر بازگرداندن پول‌ها و مبالغ دریافتی باید مجازات نیز بشوند.

محسنی اژه ای دستگاه قضایی مصمم است در راستای تسهیل تردد زوار در استان ایلام، تمام تلاش خود را به کار گیرد تا کوچک‌ترین موضوع قضایی و امنیتی پدید نیاید، ادامه داد: فراهم کردن امنیت و آسایش مردم از وظایف اصلی مسئولان است و دستگاه قضایی نیز به لحاظ کمی و کیفی وظایف خود را در این راستا اجرایی و محقق خواهد کرد.

وی به اهمیت امنیت در سرمایه گذاری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: دستگاه قضایی علاوه بر تأمین امنیت سرمایه‌گذاران، زمینه حمایت قضایی از آنان را فراهم می‌کند تا با خیالی آسوده به موضوع سرمایه‌گذاری و توسعه و پیشرفت کشور بپردازند.

معاون اول قوه قضائیه در خصوص تحقق فرمان رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد:‌ دستگاه قضایی معتقد است با برقراری امنیت زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم می‌شود و به دنبال آن زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه در کشور فراهم خواهد شد.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه دستگاه قضایی چشم‌انداز بسیار مطلوبی را در استان ایلام می‌بیند، یادآور شد: قوه قضائیه در استان ایلام و دیگر نقاط کشور زمینه فعالیت را برای همه فعالان اقتصادی و به ویژه افرادی که فعالیت‌های اقتصادی جهادی دارند، فراهم می‌کند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار قدس در خصوص دستگیری تعدادی از عوامل وابسته به انجمن پادشاهی ایران در غرب کشور، اظهار بی اطلاعی کرد و بیان داشت: چون این خبر اخیراً مخابره شده است، از کم و کیف ماجرای این دستگیری اطلاعات خاصی ندارم.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات 12 ساله فارس نوری رئیس کل دادگستری استان ایلام با اهدا لوح سپاس، تقدیر بعمل آمد و محمد رزم نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نهم و از قضات دادگستری این استان بعنوان رئیس جدید دادگستری استان ایلام معرفی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.