در مواجهه‌های بین‌المللی می‌بایست از عجله در امضای قراردادها و توافقات پرهیز کرد و مسئولین «کارها را با صبر و بدون شتابزدگی انجام دهند.»

کنایه «خط حزب الله» به شتاب‌زدگی قراردادهای نفتی و بانکی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، نشریه خط حزب الله در جدیدترین شماره خود در مطلبی با عنوان «چشمان باز» به موضوع لزوم دقت در امضای قراردادهای بین المللی به ویژه در زمینه نفت و مسائل بانکی، پرداخت.

نکته قابل توجه در این مطلب بهره گیری از تذکرات رهبر معظم انقلاب پیرامون دقت در مواجه با دشمن و دقت در بستن قرارداد با دیگر کشورهای به ویژه دولت های استعماری است.

در این مطلب آمده است:

این روزها بحث بر سر موضوع تفاهم‌های مربوط به روابط بانکی و تعهدات به طبع آن، بر روی زبان‌ها است. اما در یک نگاه کلان‌تر، باید دید که نقشه‌ی دشمن چیست؟ پیش از این، تجربه‌ی برجام به ما نشان داده است که مقامات آمریکایی «در ظاهر وعده می‌دهند، امّا در عمل توطئه می‌کنند. 95/5/11» مثلا اینکه طبق برجام، قرار بود تحریم‌ها برداشته شود؛ «خب برداشته نشده. 95/5/11» و یا روابط بانکی ایران با بانک‌های جهان عادی شود. این اتفاق هم به دلیل کارشکنی مقامات آمریکایی نیفتاد.

استراتژی شیطان در مواجهه‌ی با انسان چند چیز است. اول آنکه «کار شیطان اغوا کردن است. 93/4/16»، «اغوا یعنی چه؟ یعنی ایجاد اختلال در دستگاه محاسبه‌ی شما.» حال اگر دستگاه محاسباتی انسان دچار خطا و اختلال شد، چه اتفاقی می‌افتد؟ «از داده‌های درست، خروجی‌های غلط به‌دست خواهد آورد. 93/5/1» دیگر اینکه از راه "ترس و تطمیع" وارد می‌شود. «از یک طرف ما را می‌ترساند... از سوی دیگر شیطان وعده‌های فریبنده میدهد. 93/4/16»

«شیطان که فقط شیطان جنّی و ابلیس نیست؛ شیاطین انس و جن به هم کمک هم می‌کنند. 93/4/16» سرّ اینکه آن حکیم الهی، آمریکا را "شیطان بزرگ" نامید نیز همین است. پس اگر مقامات آمریکایی مظهر شیطان انس در عصر ما هستند، نباید از اغوا، ترس و وعده‌های دروغین آنها غافل شد.

عقل و تجربه پیش‌رو اقتضاء می‌کند که برای حفظ منافع ملی در قراردادها یا تعهدات بین‌المللی دیگر(مانند قراردادهای نفتی یا مسائل بانکی) «مسئولین دولتی هوشیار باشند؛ این‌جور نباشد که قرارداد بستن 94/10/30»‌های بین‌المللی به کشور لطمه بزند. باید با چشمانی باز در عرصه دیپلماسی و تجارت بین‌المللی قدم گذاشت. مسئولین «کارها را با صبر و بدون شتابزدگی انجام دهند. 92/5/12» چرا که «آن چیزی که مورد اعتماد است در دیپلماسی، آن کار ثابت مسلّم امضاشده‌ی قابل احتجاج است. 95/6/3»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.