کمالوندی با اشاره به اینکه نیروگاههای اتمی جدیدی بوشهر این امکان را ایجاد می کند که حدود 4 الی 5 درصد برق کل کشور "اتمی" شود، تصریح کرد: ساخت این نیروگاه به توسعه شهر و استان بوشهر نیز کمک های فراوانی خواهد کرد.

نیروگاههای اتمی بوشهر 2 حدود 4 الی 5 درصد برق کشور را "اتمی" می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان ، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی واحد دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر، در گفت‌وگو با شبکه خبر با بیان اینکه مجلس در گذشته تصمیم گرفته بود که ۲۰ هزار مگاوات برق اتمی داشته باشیم اظهار کرد: در دو سه سال گذشته مذاکرات جدی با روسیه در این زمینه داشتیم و خوشبختانه امروز نقطه اوج همکاری ما محسوب می شود. 

وی با بیان اینکه احتمال دارد در آینده با توجه به پیش بینی منابع مالی بتوانیم تا هشت نیروگاه را با روس ها اجرایی کنیم، تاکید کرد: کار استراتژیک و بلندمدتی را با روسیه بنا گذاشتیم.

کمالوندی با اشاره به اینکه این نیروگاه، این امکان را ایجاد می کند که حدود ۴ الی ۵ درصد برق کل کشور "اتمی" شود تصریح کرد: ساخت این نیروگاه به توسعه شهر و استان بوشهر نیز کمک های فراوانی خواهد کرد.

وی در پایان نیز خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ میلیارد دلار حجم این سرمایه گذاری در طول ۱۰ سال است که متوسط آن سالی ۱ میلیارد دلار خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کامبیز ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    به امید افتتاح این پروژه ها منتهی یک نکته این است که تمام نقطه قوت کشور در جنوب متمرکز شده، پالایشگاه ها ، کارخانجات عظیم چون فولاد و آلمینیوم و در حال حاضر افزودن 2 نیروگاه اتمی دیگر به بوشهر. مسولان فکر این را کرده اند که خدای ناکرده اگر اتفاقی مثل جنگ رخ دهد، چه خطراتی و مشکلات عظیمی بابت این تمرکز خواهیم داشت. مسله ای که نیروهای مسلح ایران به آن پی برده و پادگان ها را از حالت تمرکز درآوردند