رئیس جمهور سابق فرانسه بر لزوم مقابله سختگیرانه تر با تروریست‌ها و افزایش تدابیر امنیتی در این کشور تأکید کرد.

وعده‌های انتخاباتی سارکوزی برای مقابله سرسختانه با تروریسم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، نیکولای سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه در مصاحبه‌ای که امروز یکشنبه در روزنامه "لو ژورنال دی دیمانش" منتشر شده است، تاکید کرد: فرانسه باید با ایجاد دادگاه ها و بازداشتگاه های ویژه، مقابله سختگیرانه تری را با تروریست ها انجام دهد تا اوضاع امنیتی بهبود پیدا کند.
یکشنبه گذشته پاریس پایتخت فرانسه بار دیگر در حالت آماده باش امنیتی قرار گرفت، یک خودرو پر از کپسول های گاز در نزدیکی ایستگاه راه آهن پاریس کشف شد که این مساله فرضیه احتمال حمله تروریستی را تقویت کرده است.
امنیت به موضوع مهمی در انتخابات ریاست جمهوری 2017 تبدیل شده است. بیش از 230 نفر در حملات تروریستی در خاک فرانسه از ژانویه 2015 تاکنون کشته شده اند.
اظهارات سارکوزی پس از آن بیان شده است که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه ضمن انتقاد از مخالفان دولت، تأکید کرده است که واکنش های تندروها به موج حملات تروریستی در فرانسه، نشانگر وجود یک عزم و اراده برای تخریب الگوی اجتماعی این کشور است.
سارکوزی پیشنهاد داده است تا افرادی که مظنون به دست داشتن در فعالیت‌های تروریستی هستند، در دادگاه‌های ویژه محاکمه شده و در بازداشتگاه های خاص نگهداری شوند.
سارکوزی تصریح کرد: هر شهروند فرانسوی که مظنون به داشتن ارتباط با تروریسم باشد یا رفتار وی نشان دهد که از افراطی گری حمایت می کند، باید در مراکز خاصی بازداشت شود.
نظرسنجی موسسه آیفوپ نشان می‌دهد که مردم فرانسه به آلن ژوپه نخست وزیر سابق این کشور بیشترین اعتماد را دارند تا بتواند امنیت را تضمین کند. سارکوزی در جایگاه دوم قرار دارد و مانوئل والس نخست وزیر فعلی فرانسه در رتبه سوم است. اولاند با فاصله ای زیاد در جایگاه هشتم قرار گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.