قدس آنلاین - ایلام: استاندار ایلام گفت: تمامی دستگاه های اجرایی استان و شهرداری ها برای بازگشایی مدارس و نیروی انتظامی نیز برای فراهم کردن فضای لازم در خیابان ها و معابر مشارکت لازم را داشته باشند.

لزوم مشارکت دستگاه های اجرایی برای بازگشایی مدارس

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه اهتمام و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی استان برای بازگشایی مدارس در اول مهرماه ضروری است، اظهارداشت: آیین آغاز سال تحصیلی مدارس بایستی در یکی از مدارس شهرستان ها و خارج از مرکز استان باشد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی و همراهی مدیران اجرایی و سایر دستگاه های اجرایی استان برای فراهم کردن شرایط بازگشایی مدارس حائز اهمیت است، افزود: باید با مشارکت رسانه ها بویژه رسانه ملی و تبلیغات گسترده و تاثیرگذار فضای شور و نشاط بازگشایی مدارس در مهرماه بین مردم ایجاد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست گفت: این سازمان برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید آمادگی کامل را دارد.

علی بیرانوند با بیان اینکه تاکنون 90 درصد دانش آموزان در مدارس ثبت نام کرده اند، اظهارداشت: پیش بینی می شود آمار دانش آموزان این استان برای سال تحصیلی 96 - 95 نسبت به سال گذشته تغییری نکند.

وی با اشاره به اینکه مدارس استان برای آغاز سال تحصیلی آماده بوده و هماهنگی های لازم برای تامین امکانات و تجهیزات، توزیع کتاب های درسی، سرویس های مدارس، ایاب و ذهاب، لباس فرم مدارس و غیره انجام شده است، افزود: اگرچه کمبود معلم در برخی مدارس استان وجود دارد ولی با اضافه کاری از طریق سایر همکاران این مشکل رفع و برای مهرماه سعی شده تا کلاس درس بدون معلم وجود نداشته باشد و در مجموع بیش از 11 هزار فرهنگی فعالیت تعلیم و تربیت دانش آموزان را آغاز می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام به ثبت نام حدود 10 هزار نوآموز پیش دبستانی در استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: پیش بینی می شود 92 هزار دانش آموز در مدارس دولتی و 10 هزار نفر نیز در مدارس غیر دولتی سال تحصیلی 96 - 95 را آغاز کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.