قدس آنلاین- یزد :استاندار یزد با بیان اینکه 970 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های مربوط به سفر رئیس جمهوری به استان یزد به طور قطع اختصاص یافته است خواستار پی‌گیری ویژه برای تحقق جامع و به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها به صورت شفاف و بدون اتلاف وقت شد

پروژه های سفر رئیس جمهوری بدون اتلاف وقت و مجدّانه پی‌گیری شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سیدمحمد میرمحمدی در پنجمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعۀ استان با اشاره به فرارسیدن روز عرفه و تبریک عید سعید قربان گفت: روز عرفه، روز شناخت، معرفت و نزدیکی با پروردگار متعال است، هرچند که هر روز متعلق به خداست اما در سال ایّام ویژه ای مانند روز عرفه است که می توانیم در این روز با تدبر، تعقل و تفکر در نعمتهای الهی به خودشناسی و در نهایت به خداشناسی برسیم و از آموزه های این ایّام بهره مند شویم.
وی با بیان اینکه برای پروژه های مربوط به سفر رئیس جمهوری به استان یزد در اسفندماه سال گذشته 970 میلیارد تومان اختصاص یافته است، افزود: بیش از 700 میلیارد تومان از این مبلغ در سال 95 اختصاص می یابد و 270 میلیاردتومان باقی مانده نیز در سال 96 اختصاص خواهد یافت و تمام پروژه های مربوط به این سفر باید در سالجاری و حداکثر تا سال آینده به اتمام و به بهره برداری برسد.
استاندار تصریح کرد:  پروژه ها توسط تمام دستگاهها و نهادهای استان باید به صورت شفاف در مکان مشخص و  با اعتبار دقیق تعریف شود و ضروری است از طرح مسائل کلی در این زمینه پرهیز کنیم لذا باید در ارایۀ گزارشها به صورت کمّی و شفاف عمل شود.


میرمحمدی خاطرنشان ساخت : دولت تدبیر و امید فعالیتها و اقدامات خود را براساس شفافیت و صداقت قرار داده است و ما نیز باید این رویکرد را در دستورکار خود قرار دهیم.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعۀ استان  افزود : لازم است مسئولان و مدیران دستگاههایی که در سفر ریاست جمهور به استان یزد و در مصوبات سفر دارای پروژه هستند بدون اتلاف وقت و مجدّانه این پروژه ها را پی‌گیری کنند و ضروری است روند پیشرفت هر پروژه به صورت شفاف حداقل هر سه ماه یکبار گزارش داده شود.


همکاری دستگاههای استان در اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن


رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز در این نشست گفت: اعتبارات مربوط به پروژه های مصوب سفر رئیس‌جمهوری به استان با تزریق 40 میلیاردتومان از اعتبارات استانی به مبلغ 970 میلیارد تومان ، به بیش از هزار میلیاردتومان می‌رسد.
«حمیدرضا نصیری زاده» خاطرنشان ساخت: 46 طرح و پروژه در سفر ریاست جمهور به استان یزد به تصویب رسیده و این پروژه‌ها در هفت فصل: مسکن و عمران شهری، منابع آب، کشاورزی، علمی، فرهنگی و گردشگری، ورزش و جوانان، حمل و نقل و بهداشت و درمان تعریف شده است.
وی با اشاره به  اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در سراسر کشور و استان افزود : این طرح از سوم تا 24 مهرماه به صورت اینترنتی و از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه به صورت حضوری اجرا می‌شود که شایسته است همۀ دستگاههای اجرائی استان برای هرچه بهتر و دقیق‌تر انجام شدن این طرح با سازمان برنامه و بودجه استان همکاری کنند.


«محمدصالح اولیا» رئیس دانشگاه یزد نیز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعۀ استان از برگزاری نخستین همایش ملی توسعۀ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان و چشم‌انداز آن در افق سال 1404 در 27 و 28 شهریورماه سالجاری خبر داد و در این نشست بر حضور و همکاری دستگاههای استان برای برگزاری هرچه بهتر این همایش تاکید شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.