۲۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
کد خبر: 455927

قدس آنلاین - کرمان - علیرضا رزم حسینی صبح یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان کرمان که در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری برگزار شد، یادآور شد: آموزش یک بخش و پرورش تکمیل‌کننده آموزش بوده و آموزش ابزاری برای پرورش انسانهاست تا ویژگی‌های اخلاقی خوبی داشته باشند لذا آموزش و پرورش باید در این مسیر حرکت کند.

فرمانداران باید با همه امکانات در حوزه کودکان بازمانده از تحصیل ورود کند

استاندار کرمان گفت: آموزش و پرورش نقش خود را در نگارش پیوست های فرهنگی مناطق هشتگانه اقتصادی جهت ارتقا سطح آموزش و پرورش ایفا کند. نقش آموزش و پرورش بر هیچ کس پوشیده نیست و همین امور موجب شده تا کشورهای پیشرفته بر آموزش و پرورش تکیه کرده‌ و سرمایه‌گذاری های لازم را در این حوزه انجام دهند.

استاندار کرمان با تاکید براینکه سهم بخش دولتی و غیردولتی در حوزه آموزش و پرورش باید تعیین و تکلیف شود، خاطر نشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات خوبی را در بخش آموزش و پرورش انجام داده است، اما بدلیل گستردگی جمعیت آماری طبیعی است که حجم سرمایه گذاری در این حوزه افزایش یابد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه اگر کودکی از تحصیل بازبماند، گناهش گریبانگیر مسئولین مربوطه است، گفت: فرمانداران باید با همه امکانات در حوزه کودکان بازمانده از تحصیل ورود کرده و در ریشه کنی بی سوادی در جامعه گام بردارند.
نماینده عالی دولت خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید در حوزه تکمیل و نوسازی مدارس تجدید نظر کند زیرا این وضعیت مدارس زیبنده کرمان نمی باشد
وی به تقسیم استان کرمان به هشت زون اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و یادآور شد: آموزش و پرورش نقش خود را در نگارش پیوست های فرهنگی مناطق هشتگانه اقتصادی برای ارتقا سطح آموزش و پرورش ایفا کند.
استاندار کرمان خواستار شناسایی آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان کرمان شد و خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش نسبت به ارائه جدول زمانی مدارس اقدام نماید و استاندار کرمان آمادگی دارد در حوزه آگاهی رسانی به دانش‌آموزان در حوزه آسیب های اجتماعی با اعزام مربی های آموزش دیده در این حوزه، اقدام نماید.
رزم حسینی بر ارائه گفتمان اقتصاد مقاومتی در مدارس استان کرمان در حوزه‌های مختلف تأکید کرد گفت: دانش‌آموزان می توانند از این طریق با فرهنگ اقتصاد مقاومتی بیشتر آشنا ‌شوند.



 
در این نشست  مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید براینکه آینده فضای فیزیکی و آموزشی در کرمان نگران کننده است، افزود: کمبود فضای فیزیکی و آموزشی در کرمان، مشکلات عدیده ای را ایجاد می کند و نگران هستیم که در آینده مدارس به صورت دو شیفت و یا در کانکس برگزار شود.
محمد محسن بیگی به ارائه گزارشی در خصوص سنجش دانش آموزان در دوره پیش دبستانی پرداخت و یادآور شد: در بحث دانش آموزان اتباع خارجی شاهد افزایش جمعیت بوده ایم به گونه ای که سال گذشته 23 هزار دانش آموز افغانی در مدارس استان تحصیل کردند و پیش بینی می گردد امسال نیز این حضور افزایش یابد.
وی از تحصیل 57 هزار دانش آمز ایرانی و اتباع خارجی در مدارس استان کرمان خبر داد و گفت: امسال ثبت نام افاغنه طبق فرموده مقام معظم رهبری همچون دانش آموزان ایرانی انجام گرفته و هیچ تفاوتی وجود نداشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از اختصاص رتبه نخست استان کرمان از لحاظ پیش دبستانی در سطح کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: استان کرمان بیشترین دانش آمو دوره پیش دبستانی کشور را به خود اختصاص داد لذا تلاش می شود در این خصوص، رشد صعودی را ادامه داده تا همه دانش آموزان قبل از ورود به مدرسه دوره پیش دبستانی را گذرانده باشند.
محسن بیگی در ادامه فرم لباس مدارس در ابتدای سال تحصیلی را از دغدغه های اولیا و مسئولین استان عنوان کرد و گفت: هدف اصلی از تهیه فرم لباس مدارس، استفاده از ظرفیت های استان بوده است.
وی با تاکید براینکه به لحاظ قانونی هیچ اجباری برای فرم مدارس نمی باشد بلکه به منظور نظم و انضباط به این حوزه ورود شده است، یادآور شد: در خصوص دوخت و تولید فرم مدارس برای سال آینده، از آبان ماه سال جاری برنامه ریزی‌های لازم صورت می گیرد.

 
شهردار کرمان نیزبه انعقاد توافقنامه‌ای بین شهرداری و آموزش و پرورش استان کرمان اشاره کرد و گفت: تعامل خوبی در زمینه تعریض مدارس سطح شهر انجام شد و حدود 30 مدرسه شناسایی و تعریض آن مدارس با انجام روال قانونی در دستور کار قرار گرفت.
علی بابایی از تشکیل کارگروه شهرداران جهت بهسازی فضاهای مدارس خبر داد و افزود: 10 مدرسه با پیشنهاد آموزش و پرورش توسط شهرداری کرمان در حال آسفالت بوده، گل‌کاری و تجهیز 40 چاه آب مدارس از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه از امروز حفاری‌های سطح شهر تعطیل و کار لکه‌گیری و آسفالت آغاز شده است، یادآور شد: آزادسازی تقاطع‌های غیرهم‌سطح داخل شهر تا ابتدای مهرماه در راستای سهولت در عبور و مرور در ابتدای سال تحصیلی جدید انجام می پذیرد.
شهردار کرمان به افزوده شدن 50 دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی شهر کرمان خبر داد و خاطر نشان کرد: این امر به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفته و شرایط خوبی برای سیستم حمل و نقل عمومی انجام می‌شود.

در ادامه این جلسه فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه برخی از سرویس مدارس بیش از ظرفیت دانش آموز سوار می کنند که مسئولین آموزش و پرورش باید در این حوزه ورود کنند، افزود: برخی از سرویس مدارس دارای معاینه فنی نمی باشند که باید این کار تا زمان بازگشایی مدارس انجام گردد، تا مشکلاتی بوجود نیاید، در غیر اینصورت پلیس طبق قانون با آنها برخورد خواهد کرد.

سردار رضا بنی اسدی فر از مسئولین آموزش و پرورش تقاضا کرد طی ارسال ابلاغیه به کلیه مدارس استان، مدیران مدارس با کلانتری های حوزه مدارس خود ارتباط داشته باشند تا در صورت ایجاد مزاحمت های خیابانی، تدابیر لازم اندیشیده شود.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.