قدس آنلاین- تبریز: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 70 درصد مشکلات واحدهای تولیدی این استان مربوط به کمبود نقدینگی بوده است که بحران‌های کارگری، مشکلات بیمه، مالیات و مشکلات انرژی را شامل می‌شود

وجود 500 واحد تولیدی مشکل دار در آذربایجان شرقی/ 20 واحد در حالت بحرانی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی نواداد  در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیر کشور اظهار داشت: در استان 4 هزار و 600  واحد صنعتی داریم که 500 واحد مشکل‌دار بوده و واحدهای بحرانی 24 مورد است که به 20 مورد کاهش یافته و بیشترین مشکلات را به ترتیب صنایع فلزی، غذایی، نساجی، شیمایی و سلولزی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه وام‌های بالای 10 درصد مشکل تولید را حل نمی‌کند، افزود: کل اعتبار در نظر گرفته شده به استان در جهت ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی، 678 میلیارد تومان و 4.3 درصد از کل اعتبارات در نظر گرفته شده کشوری یعنی 16 هزار میلیارد تومان است.

نواداد کل پرونده‌های مورد بررسی را 301 مورد، تعداد کل مصوبات را 275 مورد خواند و گفت: از این تعداد 138 مورد اجرا شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بیش از 70 درصد مشکلات واحدهای تولیدی استان مربوط به کمبود نقدینگی بوده است که بحران‌های کارگری، مشکلات بیمه، مالیات و مشکلات انرژی را شامل می‌شود، افزود: 30 درصد مشکلات هم مربوط به محیط زیست، ضعف مدیریتی و عدم اهلیت، بازاریابی و فروش بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از زمان تاسیس سازمان خصوصی‌سازی از سال 83 تاکنون 28 واحد واگذار شده است که دچار مشکل شده‌اند و دچار مسائلی مثل وضعیت اقتصادی کم رونق و عدم فروش محصولات و ورود کالای خارجی مواجه بوده‌اند.

وی به اقداماتی مثل بازدید از همه واحدهای متقاضی تسهیلات، تعیین تکلیف 135 واحد تولیدی در سیستم بانکی، معرفی 926 واحد تولیدی به سیستم بانکی در طول سه ماه گذشته، حل مشکلات پروانه 84 واحد صنعتی در شهرک صنعتی تبریز 4 و  .. اشاره کرد و گفت: برای 293 مشکل و مانع تولید در استان تصمیم‌گیری شده است.

این مسئول توضیح داد: آمار ثبت‌نام تسهیلات سه هزار و 343 مورد بوده که یک هزار و  هفت مورد در کمیته بررسی و 926 مورد به بانک‌ها معرفی شده، برای 418مورد عقد قرارداد و برای 100 مورد بیش از 57 و نیم میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است؛ در 162 مورد نیز پرداخت مستقیم به میزان بیش از 107 میلیارد تومان صورت گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.