بیرجند/قدس آنلاین :معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: شناخت حاصل از صنایع کشور نشان می دهد که حدود 30درصد امکان بهینه سازی در مصرف برق درصنایع وجود دارد افزود:این بهینه سازی هیچ مشکلی در روند تولید ومحصول نهایی ایجاد نمی کند.

بهینه سازی 30درصد در مصرف برق  صنایع کشور امکان پذیر است/پاداش 115 میلیارد تومانی صنعت برق برای صنایع کشور

وی بااشاره به اینکه شناخت حاصل از صنایع کشور نشان می دهد که حدود 30درصد امکان بهینه سازی در مصرف برق  درصنایع وجود دارد افزود:این بهینه سازی هیچ مشکلی در روند تولید ومحصول نهایی ایجاد نمی کند.

علیرضا  احمدیزدی در گفت وگو با  خبرنگار قدس آنلاین در بیرجند اظهارداشت:خوشبختانه در چند سال گذشته در فصل تابستان 4 هزار و200 مشترک با صنعت برق کشور همکاری داشته اند.

وی گفت: صنایع کشور در این مدت 1000مگاوات از مصرف برق شبکه سراسری  راجبران کردند که در این راستا حدود 115 میلیارد تومان تخفیف وپاداش از سوی صنعت برق  به مشترکان پرداخت شد.

وی با قدردانی از  همکاری مشترکان صنعتی در اجرای این مهم بیان کرد:در حال حاضر حداکثر مصرف برق در خراسان جنوبی با وجود صنایع بزرگ از جمله کویرتایر وسیمان قاین حدود 270 مگاوات است.

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیراظهار داشت: صنایع کشور با مدیریت مصرف حدود  4برابر مصرف استان  به صنعت برق کمک کردند که این همکاری در بخشهای کشاورزی وخانگی نیز قابل توجه وشایسته قدردانی است.

  احمد یزدی بااشاره به اینکه صنعت برق کشور بیش از 33 میلیون مشترک دارد افزود:از این تعداد 28 میلیون مشترک ،خانگی ،200هزار مشترک صنعتی وحدود 360هزار مشترک کشاورزی است.

وی با بیان اینکه بخش تولید ومولد ما مشترکان صنعتی وکشاورزی هستند بیان کرد:هرچقدر بهینه سازی ومدیریت مصرف انرژی این دوبخش انجام شود سبب افتخار ونشان از این دارد که کشور ما مولد وصنعتی است.

مصرف50 درصد برق کشور در بخش های صنعت وکشاورزی

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت:با توجه به میزان وسهم مصرف برق در بخش صنعت وکشاورزی حدود50 درصد انرژی الکتریکی در این 2بخش که حدود 550هزار مشترک  دارد به خود اختصاص می دهد.

احمدیزدی ادامه داد: در ایام خاص واوج مصرف که سالانه در فصل تابستان است با توجه به شناختی که از خط تولید ومشترکان صنعتی داریم با هماهنگی انجام شده در کل کشور از مشترکان درخواست می شود تا بحث تعمیرات وتعطیلات سالانه خود را که معمولا در این ایام اجرا می کنند را با صنعت برق هماهنگ شوند.

وی بیان کرد:با هماهنگی که بین صنعت برق وصنایع صورت می گیرد تعمیرات وتعطیلات در اوج مصرف شبکه سراسری که در فصل تابستان بین 12تا 4عصر می باشد تنظیم می گردد.

وی گفت: مدیریت وجابجایی بار وهمکاری با مشترکان صنعتی وکشاورزی 15شهریور ماه امسال پایان یافت که بالاترین میزان مصرف در این روز بین ساعت 2 تا3بعد از ظهر و به میزان مصرف48 هزارو300مگاوات برق درکشور بوده است.این در حالی است که نیاز مصرف تا 52 هزار و700 مگاوات تامین شد.

امکان بهینه سازی 30درصد در مصرف برق  صنایع  کشور

وی بااشاره به اینکه شناخت حاصل از صنایع کشور نشان می دهد که حدود 30درصد امکان بهینه سازی در مصرف برق  درصنایع وجود دارد افزود:این بهینه سازی هیچ مشکلی در روند تولید ومحصول نهایی ایجاد نمی کند.

وی بهینه سازی موتورهای الکتریکی ،استفاده از ماشین آلات وتجهیزات برقی باراندمان بالا، استفاده از روشنایی طبیعی در محل کار ،استفاده از لامپ های کم مصرف وفوق کم مصرف ، استفاده از کمپرسورهای تامین کننده هوای فشرده را از جمله راههای کاهش مصرف برق در صنایع برشمرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.