رئیس جمهور سوریه که در شهر داریا حضور دارد، تأکید کرد که نیروهای مسلح به فعالیت خود برای بازگرداندن امنیت به همه مناطق سوریه ادامه می‌دهند.

بشار اسد: نیروهای مسلح به فعالیت خود برای برقراری امنیت ادامه خواهند داد/مصمم هستیم تمام مناطق را از تروریست‌ها پس بگیریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز نماز عید سعید قربان را در مسجد جامع «سعید بن معاذ» شهر داریا واقع در در ریف دمشق ادا کرد.

رئیس جمهور سوریه پس از اقامه نماز به همراه مسئولان این کشور از شهر داریا که به تازگی از وجود افراد مسلح تروریست پاکسازی شده است، دیدن کرد.

وی در جریان این بازدید تأکید کرد که حکومت سوریه تصمیم دارد هر چه نابود شده را بازسازی کند.

اسد در گفت‌وگو با رسانه های سوی اعلام کرد: هر کس که به روی وعده های خارجی حساب باز کند، به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

رئیس جمهور سوریه ضمن درخواست از همه افراد مسلح حاضر در این کشور برای مصالحه، گفت: نیروهای مسلح بدون اینکه هیچ تردیدی داشته باشند، به فعالیت خود برای بازگرداندن امنیت به همه مناطق سوریه ادامه می‌دهند.

وی همچنین اظهار داشت، سفر امروز من به داریا نمادین بود. اما پیام من به مردم سوریه نبود...از آغاز بحران همه چیز مشخص بود. توطئه مشخص بود. افراد خائن مشخص بودند... ولی پیام من به همه کسانی است که علیه سوریه سلاح به دست گرفتند و بر سقوط سوریه حساب باز کردند.

اسد همچنین تأکید کرد: زمانی که مسئولان حکومتی به چنین منطقه ای سفر می‌کنند بیانگر این است که دولت تصمیم دارد همه مناطق را از تروریستها پس بگیرد و زیرساختها را در آن بازسازی کند.

رئیس جمهور سوریه در ادامه خاطر نشان کرد: به اینجا آمدیم تا آزادی واقعی را جایگزین آزادی دروغینی کنیم که از آغاز بحران درباره آن سخن گفته می‌شد؛ آزادی که با بازگرداندن امنیت آغاز میشود و با بازسازی ادامه دارد و به تصمیم ملی مستقل ختم می‌شود؛ نه آزادی که نزد آنان به مشتی دلار ختم شود.

وی درباره ادعای برخی از رسانه ها مبنی بر کوچاندن مردم از مناطقی که آزاد می‌شود، گفت: چنین اصطلاحی خباثت دارد و خطرناک است و برای نخستین بار نیست که مطرح می‌شود؛ چرا که طی بحران به طرق مختلف بیان شده است... در واقع هدف از این اصطلاح این نیست که داریا را هدف قرار دهند بلکه هدف، کل سوریه است تا نشان دهند که سوریه دچار تفکیک و از هم گسیختگی شده است... و هدف آنان بزرگنمایی تصویر فرقه گرایی در سوریه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.